۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۲۸
کد خبر: 80431894
T T
۰ نفر
يك سازمان بين المللي از كاهش رشد اقتصادي جهان در سال آينده خبر داد

تهران- سازمان همكاري اقتصادي و توسعه (OECD) روز سه شنبه هشدار داد جهان در سال آينده با كاهش رشد مواجه است و بحران بدهي منطقه يورو بزرگ ترين تهديد در شرايط كنوني است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این سازمان در تازه ترین گزارش نیم سالانه خود موسوم به چشم انداز اقتصادی در مورد انقباض جدید اقتصادی در سال آینده هشدار داد.

این سازمان در پیش نویس گزارش یادشده كه پیش از اعطای وام فوری 44 میلیارد یورویی به یونان تهیه شده است ، پیش بینی خود از رشد 34 كشور عضو این سازمان شامل بیشتر كشورهای صعنتی جهان در سال 2013 را كاهش داده و برآورد كرده است این كشورها رشد اقتصادی 1.4 درصدی را در سال آینده تجربه می كنند . پیش از این گفته می شد رشد اقتصادی آنها 2.2 درصد است.

سازمان همكاری اقتصادی و توسعه در خصوص رشد اقتصادی بین المللی نیز پیش بینی رشد اقتصادی در سال 2012 را از 3.4 درصد به 2.9 درصد و برآوردها برای رشد اقتصادی سال 2013 را از سال 4.2 به 3.4 كاهش داد.

نوشته خبرگزاری فرانسه یكی دیگر از تهدیدها در برابر كسب و كار در سطح جهانی بن بست فاجعه بار بودجه آمریكاست كه افزایش خودكار مالیات ها و كاهش هزینه ها از ابتدای سال جدید میلادی باید اعمال شود مگر اینكه نمایندگان دموكرات و جمهوری خواه بتوانند بر سر این مساله به توافق برسند.

آینده اقتصادی جهانی به شدت به توانایی سران سیاسی كشورهای اروپایی و آمریكایی برای حل مشكل بدهی های فراوان و كاهش شدید فعالیت های تجاری بستگی دارد.

سازمان همكاری اقتصادی و توسعه پیش بینی خود را از رشد اقتصادی سال جاری و سال آینده آمریكا و ژاپن كاهش داد و اطلاعات این سازمان نشان می دهد ركود منطقه یورو می تواند بیشتر از آنچه قبلا پیش بینی شد یعنی تا ماه مه سال 2013 (اردیبهشت/خرداد1392) ادامه یابد.

بر اساس این گزارش ، منطقه یورو متشكل از 17 كشور احتمالا در سال 2013 نیز با ركود اقتصادی یا وضعیتی شبیه به آن دست و پنجه نرم می كند. در مجموع انتظار می رود 34 كشور عضو این سازمان در سال 2012 و 2013 شاهد رشد اقتصادی 1.4درصد باشند.

افزون بر این نرخ بیكاری از 8 درصد در سال جاری به 8.2 درصد در سال 2013 افزایش می یابد .

مترجمام**9157**1078
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد