۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 80430258
T T
۰ نفر
سفير ايران در لبنان: روابطي ممتاز و راهبردي با حماس داريم

بيروت - سفير كشورمان در لبنان با تاكيد بر وضعيت ممتاز مقاومت به نسبت قبل از سال 2000 ميلادي، خاطر نشان كرد: با وجود اختلافاتي كه بين ما و حماس بر سر مساله سوريه وجود دارد، اما با اين حال ما با هم روابطي ممتاز و راهبردي داريم.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'غضنفر ركن آبادی' سفیر ایران در لبنان روز دوشنبه در راس هیاتی از سفارت كشورمان از دفتر روزنامه 'اللواء' این كشور دیدار كرد.

وی در این بازدید طی سخنانی با اشاره به پیروزی اخیر غزه علیه رژیم صهیونیستی گفت: مقامات راست‌گرای این رژیم كه غزه را ضعیف ترین حلقه در محور مقاومت می پنداشتند، تصمیم به آزمایش توان نظامی خود گرفتند اما وارد باتلاقی شدند كه تنها با پذیرش شروط مقاومت توانستند از آن بیرون بیایند.

ركن آبادی با تاكید بر اینكه از نظر ایران محوریت حل و فصل مساله فلسطین، حق بازگشت فلسطینیان و اجرای انتخابات با مشاركت مسلمانان، مسیحیان و یهودیان فلسطینی الاصل، است، گفت: بدین وسیله باید یك نظام سیاسی كه به وسیله این انتخابات بر سر كار می آید، تشكیل شود؛ اما آمریكا و غرب تنها امنیت صهیونیست ها را در اولویت قرار می دهند.

وی با تاكید بر ضرورت توقف پشتیبانی مالی و نظامی از تروریست های مسلح مخالف نظام سوریه، گفت: بر اساس قوانین بین الملل اعطای سلاح به نظام سوریه بنابر توافقنامه های منعقده ممنوعیتی ندارد.

ركن آبادی با تاكید بر حمایت ایران از حزب الله در راستای مقابله با رژیم صهیونیستی و اینكه كشورش دخالتی در پرونده های داخلی لبنان ندارد، ادامه داد: ما در موضع گیری های سیاسی با تمام لبنان بوده و طرح های خود را در تمام مناطق این كشور اجرا می كنیم و چهار سال است كه پروژه های زیربنایی در شمال، جنوب، منطقه جبل و شرق لبنان اجرا كرده ایم.

وی با تاكید بر آمادگی ایران در پشتیبانی و تسلیح ارتش، صادرات برق و طرح های اكتشاف نفت در لبنان، ادامه داد: ایران ساخت سد 'بلعا' را در شمال لبنان در دستور كار داشته و ما آمادگی كمك و اجرای طرح در تمام مناطق این كشور را داریم.

ركن آبادی، كشتارهای جاری در سوریه را نتیجه تصمیمات آمریكا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: راه حل پایادن دادن به بحران سوریه، برگزاری انتخاباتی سالم با نظارت نمایندگان كشورهایی همچون عربستان، روسیه، ایران، قطر، اتحادیه اروپا و دیگر كشور است.

سفیر ایران در لبنان با اشاره به مساله سوریه گفت: آمریكایی ها به 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه گفتند كه دست از حمایت مقاومت بردار و تا ابد به حكومت خود ادامه بده كه البته وی نپذیرفت.

وی با ابراز تعجب از اینكه برخی ایران را سبب نگرانی ها در منطقه می دانند، گفت: سابقه ندارد كه ما حتی برای یك بار به كشوری تجاوز كرده باشیم و سوال اینجاست كه چرا هیچ گونه نگرانی نسبت به رژیم غاصب و تجاوزگر صهیونیستی وجود ندارد؟

خاورم**2024**1030

سرخط اخبار جهان