۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۴
کد خبر: 80367873
T T
۰ نفر
احتمال اعمال استانداردهاي سختگيرانه بر اولويتهاي 9 و 10 واردات كالا

تهران - وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز مصرفي، نبايد صرف واردات كالاي بي كيفيت شود و ممكن است اعمال استانداردهاي سختگيرانه در اولويت هاي 9 و 10 مدنظر قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'مهدی غضنفری' روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در محل مركز همایش های رازی تهران ، افزود: قرار نیست نوعی مضیقه و كاستی در بازار ایجاد شود بلكه باید در تولید داخل استانداردها هر چه بهتر رعایت شده تا كیفیت تولیدات افزایش یافته و ارز كشور بیهوده مصرف نشود.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولید، دست كمك ما به سوی سازمان استاندارد دراز است تا با تدوین استانداردهای صحیح و سختگیرانه، از خروج بیهوده ارز كشور برای كالاهای مصرفی جلوگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: در اولویت 3 تا 8 واردات كالا نیز باید به سمت ارزآوری بیشتر حركت كنیم و كالای تولید داخل جایگزین كالای خارجی شود.

به گفته ی وی ، ارز حاصل از صادرات نفت خام ممكن است در حوزه كالاهای مصرفی تداوم نداشته باشد و باید به صورت سپرده برای آیندگان و در صندوق توسعه ملی ذخیره شود.

غضنفری تاكید كرد: باید دید چگونه صادرات غیرنفتی می تواند در كنار فشارهای ارزی بهتر و بیشتر رشد كند و باید راهكاری در نظر گرفته شود تا عدد 40 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به 60 میلیارد دلار افزایش یابد.

اقتصام** 3917 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد