۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 80353735
T T
۰ نفر
امسال 70 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي هدف گذاري شده است

قزوين - معاون وزيرصنعت، معدن و تجارت و رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي رشد صادرات غيرنفتي گفت: براي سال جاري بيش از 70 ميليارد دلار صادارات غير نفتي هدف گذاري شده است.

به گزارش ایرنا، 'حمید صافدل' روز چهارشنبه دراولین همایش بررسی راهكارهای صادرات غیر نفتی كه با حضور معاونان توسعه تجارت خارجی استا نها در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: صادرات غیرنفتی در 10 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی اظهار داشت: برای امسال صادرات 51 میلیارد دلاری در چشم انداز كشور پیش بینی شده بود ولی با توجه به شرایط ایجاد شده و ضرورت ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان این رقم را به 70 میلیارد دلار افزایش داده ایم تا هم صادرات 51 میلیارد دلاری قبلی محقق شود و هم گام ارزشمندی برای تحرك بیشتر صادركنندگان و توسعه روز افزون این حركت در مقابله با تحریم ها انجام شود.

صافدل ادامه داد: در شرایط كنونی بازار، رقابت بسیار سخت و فشرده و با الزام به رعایت عوامل مختلف منجر به موفقیت می شود و اگر دیر اقدام كنیم و به این مولفه ها بی توجه باشیم از قافله رقابت عقب خواهیم ماند.

وی اضافه كرد: در سال های اخیر كه جهان با بحران های اقتصادی، بدهی، سونامی، زلزله، خشكسالی و بهار عربی مواجه شده جابجایی در بازار با تغییرات زیادی همراه بوده و ماندگاری در بازار را سخت تر كرده است.

صافدل به نوسانات قیمت ارز هم اشاره كرد و اظهارداشت: فشار دشمنان در صحنه های بین المللی به گونه ای است كه امروز صادركنندگان به عنوان افسران جبهه اقتصادی تلقی می شوند و ما نیز به دنبال حمایت جدی از تولیدكنندگان و صادركنندگان هستیم و تلاش می كنیم با استفاده از همه ظرفیت های موجود و توجه ویژه به این گروه، موتور توسعه صادرات را با شتاب بیشتری به حركت درآوریم.

‌معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار تجارت خارجی ایران در ماه‌های گذشته، این آمار را نشانگر بی‌اثر بودن تحریم‌ها دانست و گفت: صادرات ایران در شش ماهه دوم سال جاری بهبود می‌یابد.

صافدل گفت: حجم تجارت خارجی حدود 38 میلیارد دلاری ایران در پنج ماه نخست امسال نشان‌دهنده بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها است.

وی تصریح كرد: با این روند پیش‌بینی می‌شود، رشد صادرات در ماه‌های آینده بهبود یابد تا تحریم‌های یك جانبه علیه ایران بی‌اثری خود را بیش از پیش نشان دهد.

صافدل با بیان اینكه صادرات، موتور توسعه كشور است و در پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال و تولید نقش مهمی ایفا می كند، افزود: رقابت پذیری در عرصه بین المللی با همه فراز و نشیب ها نیازمند عزم جدی و تلاش شبانه روزی است.

رییس كل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه استان قزوین را از مناطق موفق كشور در صادارات غیر نفتی دانست و گفت: همكاری و تعامل منطقی بخش دولتی و خصوصی در استان و بویژه حمایت استاندار بسیار مناسب و قابل تقدیر است كه امیدواریم این روند در سایر استان ها نیز الگوبرداری و اجرا شود.

7389/ 1644/508
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد