۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 83065735
T T
۰ نفر
تغيير نگرش جامعه به انجمن اوليا و مربيان ضروري است

اصفهان - ايرنا - رييس انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بايد ذهنيت هاي غلط نسبت به انجمن اوليا و مربيان كه از گذشته تاكنون وجود داشته اصلاح شود و تغيير يابد.

عليرضا سلطاني روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : در اين راستا اين ذهنيت كه انجمن‌ هاي اوليا و مربيان براي اين تشكيل مي‌شوند كه از والدين دانش ‌آموزان پول بگيرند، ديدگاه بسيار غلطي است كه بايد اصلاح شود.
وي با اشاره به در پيش بودن انتخابات انجمن اوليا و مربيان از 24 تا 30 مهر ماه اظهارداشت: فلسفه تشكيل اين انجمن ها در مدارس مشاركت والدين در تصميم گيري هاي مدرسه بمنظور ارتقا سطح علمي و معنوي دانش آموزان است.
رييس انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش اصفهان با بيان اهميت اين انجمن در مدارس تصريح كرد: با توجه به اين كه تعليم و تربيت، زيربناي تمام امور است، نقش آفريني خانه و مدرسه در اين مسير بسيار مهم و موثر است.
وي خاطرنشان كرد : در اين راستا والدين و اولياي مدرسه به عنوان دو بال پرواز و موفقيت دانش آموزان بايد با هم و در هم افزايي و همكاري دوجانبه باشند كه يكي از راه هاي رسيدن و دستيابي به اين مهم انجمن هاي اوليا و مربيان است.
سلطاني با تاكيد بر آسيب هايي كه بر اثر دو گانگي و ناهماهنگي تربيت در خانه و مدرسه متوجه دانش آموزان مي شود گفت : اين انجمن فرصتي را براي شناسايي آسيب ها و نقاط ضعف و قوت دانش آموزان در مسائل تربيتي و آموزشي فراهم مي كند.
وي به وظايف و اختيارات رييس انجمن در مدارس اشاره و اضافه كرد : رئيس انجمن اوليا و مربيان در شوراي مالي مدرسه صاحب امضاست و انتخاب اين رئيس توسط اعضاي 5 نفره والدين صورت مي‌گيرد.
به گفته وي در صورتي كه رئيس انجمن تخلفي مرتكب شود بركناري او تنها با حكم مديركل آموزش پرورش استان صورت مي‌گيرد.
رييس انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان تصريح كرد: بر اين اساس از 24 تا 30 مهر به عنوان هفته پيوند اوليا و مربيان نامگذاري شده است كه امسال با 'خانواده دانا ، دانش آموز توانا' برگزار مي شود.
وي روز شمار اين هفته را شامل 'اوليا و مربيان ، مطالبه گري و پاسخگويي'، 'خانه، مدرسه و كالاي ايراني'، 'خانواده شاداب ، مدرسه با نشاط'، 'خانواده و تربيت حسيني'، 'خانواده، آموزش و مشاوره'، 'خانواده و سند تحول بنيادين' و 'اوليا و مربيان ، گفتگوي بين نسلي' اعلام كرد.
انتخابات انجمن اوليا و مربيان هر ساله در مدارس بالاي 10 نفر دانش آموز برگزار مي‌شود كه مدير مدرسه، يكي از معاونن، نماينده شوراي معلمان، معاون پرورشي و منتخبان اولياي دانش آموزان از اعضاي انجمن در مدارس مي باشند.
در مدارسي كه تعداد دانش آموزان آنها كمتر از 300نفر باشد تعداد اولياي منتخب در مجموع 8 نفر خواهد بود اما چنانچه تعداد دانش آموزان بيش از 300نفر باشد به ازاي هر 50 دانش‌آموز اضافه يك نفر از اوليا به تعداد اعضاي اصلي اضافه مي شود.
همچنين مدارسي كه بيش از 700 نفر دانش آموز دارند حداكثر اعضاي اصلي منتخب اولياي آنان 13نفر است كه با احتساب افراد علي‌البدل و اعضاي انتصابي تعداد اعضاي انجمن اوليا و مربيان اين مدارس 20 نفر مي شود.
مدت زمان فعاليت انجمن اوليا و مربيان مدارس به مدت يك سال تحصيلي است كه در مهر ماه هر سال مي بايستي اعضاي جديد انتخاب شوند.
هم اكنون دستگاه تعليم و تربيت استان اصفهان متشكل از 850 هزار دانش‌ آموز، بيش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بيش از پنج هزار مدرسه است.
/6026/6994

سرخط اخبار استان‌ها