۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82170350
T T
۰ نفر
انعقاد تفاهم نامه احداث نيروگاه خورشيدي بين شوراي شهر آران و بيدگل و شركت كره اي

آران و بيدگل ، كاشان - ايرنا - سخنگوي شوراي شهر آران وبيدگل گفت: تفاهم‌ نامه احداث نيروگاه خورشيدي بين شوراي شهر آران و بيدگل و شركت «اي بي پي اينترنشنال»كره جنوبي به ارزش 350 ميليون يورو منعقد شده است.

به گزارش ايرنا، احمدرضا سعيدي عصر يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اين تفاهم ‌نامه در جريان نخستين اجلاس بين المللي شوراها و شهرداري هاي كشور در تهران بين شوراي شهر آران و بيدگل و شركت «اي بي پي اينترنشنال»كره جنوبي امضا شد.
وي افزود:ارزش اين قرارداد 350 ميليون يورو است و طي آن قرار است شوراي شهر آران و بيدگل 60 هكتار زمين در اختيار شركت كره اي قرار دهد و در مقابل اين شركت نيز سرمايه گذاري و تامين مالي اين نيروگاه 100 مگاواتي را بر عهده خواهد داشت و پس از شش سال اين نيروگاه به طور كامل به شهرستان واگذار خواهد شد.
سخنگوي شوراي شهر آران و بيدگل با اشاره به اين كه اين شهرستان در طول سال بيش از 320 روز آفتابي بوده تصريح كرد: اين ويژگي باعث استقبال اين شركت كره اي براي امضاي تفاهم نامه با شوراي شهر آران و بيدگل بود.
وي با اشاره به اين كه اين شركت براي امضاي قرارداد ظرف دو ماه آينده به اين شهرستان سفر خواهند داشت گفت: پيگيري ها براي جانمايي و به دنبال آن واگذاري زمين براي ساخت اين نيروگاه در جريان است و اميدواريم با همكاري و هماهنگي مسئولان شهرستان هر چه سريع تر اين تفاهم نامه اجرايي شود.
سعيدي در پايان با تاكيد بر اين كه شوراي شهر آران و بيدگل آمادگي همكاري و حضور سرمايه گذاران خارجي در شهر را دارد خاطرنشان كرد: احداث اين نيروگاه به رونق اقتصادي اين شهرستان كمك بزرگي خواهد كرد.
شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين نقطه استان اصفهان، در فاصله شش كيلومتري شهرستان كاشان و 215 كيلومتري مركز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472

سرخط اخبار استان‌ها