رتبه اول استان در فضاي كسب و كار فرصت طلايي براي سرمايه‌گذاران است

تبريز- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه بهبود فضاي كسب و كار در اقتصاد براي جذب سرمايه گذاري، توليد و اشتغال موثر است، گفت: رتبه اول استان در بهبود «فضاي كسب و كار» فرصت طلايي براي حضور سرمايه گذاران در اين خطه محسوب مي شود.

علي جهانگيري روز پنجشنبه در جلسه كارگروه امور اقتصادي آذربايجان شرقي با بيان اينكه رسيدن رتبه بهبود «فضاي كسب و كار» آذربايجان شرقي از 21 در سه ماهه زمستان 1396 شمسي به يك در سه ماهه بهار و تابستان امسال، تصادفي نيست، افزود: تكرار 2 دوره رتبه نخست و ادامه اين روند هم تصادفي نيست و بايد اين روند را حفظ كنيم.
معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه اتاق بازرگاني كشور اين فضا را به عنوان كارشناس بخش خصوصي ارزيابي كرده است، گفت: كسب اين رتبه و باقيماندن در اين رتبه نتيجه مثبتي از خروجي جلسات در استان بود كه همه مديران پاي كار آمده و همت كردند تا فضا بهبود يابد.
وي راستي آزمايي داخل استاني را براي ارزيابي دقت اين گزارش ضروري دانست و گفت: بايد هرگزارش و اظهار نظر مستنداتي داشته باشد، از سويي هم بايد با بازرسان نامحسوس، تداوم روندهاي بهبود فضاي بهبود كسب و كار رصد شود.
جهانگيري با انتقاد از اينكه همواره خبرهاي اميدوار كننده كمتر از خبرهاي بد برجسته مي شود، بيان كرد: كسب رتبه نخست كار بسيار سختي بود، اكنون كه به اين مرحله رسيده ايم، بايد اين رتبه را حفظ كنيم و تلاش خود را ادامه دهيم، هر چند اين رتبه به خوبي ديده نشد.
وي فعاليت «پنجره واحد سرمايه گذاري» را با پياده كردن دولت الكترونيك، شفافيت و سرعت در كسب اين رتبه موثر دانست و اضافه كرد: براي ساير سازمان‌ها به ويژه شهرداري هم بايد همه استعلامات را از طريق اين سامانه راه اندازي كنيم تا روند صدور مجوزها سرعت گيرد و مدت زمان آن كاهش چشمگيري يابد.
معاون اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي گفت: تقويت زيرساخت‌ها، دسترسي ساده به امكانات سرمايه گذاري، نيروي كار ماهر، كاهش بروكراسي از شاخص‌هاي ارزيابي بهبود فضاي كسب و كار است كه بايد اين تعاريف را گسترده تر كنيم تا دقت ارزيابي بيش از اين ملموس باشد.
3093/518

سرخط اخبار استان‌ها