۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83127967
T T
۰ نفر
چهلمين اورژانس هوايي كشور در ميانه راه اندازي شد

تبريز - ايرنا - با فرود يك فروند بالگرد در بيمارستان خاتم الانبياء ميانه، چهلمين اورژانس هوايي ايران در اين شهرستان راه اندازي شد.

به گزارش يكشنبه ايرنا، رييس اورژانس هوايي آذربايجان شرقي در مراسم آغاز به فعاليت اين نهاد امدادي در ميانه با بيان اينكه به دليل دوري فاصله، سوخت گيري اورژانس هوايي تبريز براي مراجعه به ميانه و بازگشت آن مشكل بود، افزود: ايجاد اورژانس هوايي در ميانه اين مشكل را حل كرد.
فرزاد رحماني اضافه كرد: اين اورژانس دومين اورژانس هوايي آذربايجان شرقي و چهلمين اورژانس هوايي كشور است.
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: وجود اين اورژانس براي مناطق صعب العبور شهرستان كه منطقه اي كوهستاني و داراي پراكندگي روستايي با بيش از 400 روستاست، لازم و ضروري است.
يعقوب شيوياري افزود: برخي از مسيرهاي روستايي شهرستان صعب العبور بوده و در ماموريت هاي بهداشتي و درماني از جمله در فصل زمستان هيچ آمبولانسي نمي توانست از اين مسيرها عبور كند.
فرماندار شهرستان ميانه نيز در استقبال از خلبانان و كادر فني بالگرد اورژانس هوايي ميانه گفت: اورژانس هوايي از اساسي ترين نيازهاي شهرستان براي ارتقاي خدمات بهداشتي و درماني بود كه با پيگيري مسئولان كشوري و استاني محقق شد.
محمدرضا مشايخي اضافه كرد: از امروز كادر فني و پروازي اورژانس هوايي در شهرستان ميانه مستقر خواهند شد تا در مواقع ضروري به مردم ارائه خدمات كنند.
به گزارش ايرنا، بالگرد اورژانس هوايي شهرستان ميانه با ظرفيت هفت نفر قادر است در شرايط استاندارد و سطح دريا تا ارتفاع پنج كيلومتر اوج بگيرد و در دماي بيروني 50 درجه سانتي گراد با قابليت اطمينان بالايي پرواز كند.
امكان نصب بالابر با ظرفيت 175 كيلوگرم و انجام عمليات امدادي به واسطه امكان جا دادن 2 برانكارد در داخل كابين با نظارت همزمان متخصص اورژانس، همچنين توانايي حمل بار داخلي تا 750 كيلوگرم و همين مقدار بار خارجي از ديگر توانايي هاي لجستيك بالگرد اورژانس هوايي شهرستان ميانه است.
اين بالگرد همچنين مي تواند به ارائه خدمات تا شعاع 150 كيلومتر بپردازد.
شهرستان ميانه با 180 هزار نفر جمعيت در فاصله 165 كيلومتري جنوب تبريز واقع شده است.
6132/7231/518

سرخط اخبار استان‌ها