۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۰
کد خبر: 82671705
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز بر اولويت مباحث قرآني در هيات هاي عزاداري تاكيد كرد

تبريز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز بر اولويت قرار دادن مباحث و مفاهيم قرآني در هيات هاي عزاداري تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمدعلي آل‌ هاشم روز چهارشنبه در ديدار با اعضاي ستاد مشترك برگزاري مراسم و مناسبت ‌هاي مذهبي تبريز، با ابراز تاسف از اينكه در بعضي از هيات‌هاي مذهبي هنگام قرآن ‌خواني افراد كمي حضور دارند، بر توجه به جايگاه قرآن در محافل عزاداري تاكيد و اظهار كرد: بايد پر ازدحام ترين زمان در مجالس عزاداري هنگام قرائت قرآن باشد.
وي ادامه داد: اگر اين قرائت به نحو احسن و با حضور خيل عظيم مردم انجام شود به تدريج قرائت و درك مفاهيم قرآني به سمت عمل سوق داده خواهد شد.
آل‌ هاشم، رعايت مسايل فقهي و شرعي توسط مداحان اهل‌ بيت (ع) را لازم دانست و اضافه كرد: بايد دقت كنيم روضه‌هاي مستند در اين محافل خوانده شود و به روضه‌هايي كه شبهه انگيزند، دامن نزنيم.
وي اضافه كرد: در مجالس عزاداري از تحريف‌ها و بدعت‌ها جلوگيري كنيم كه خوشبختانه در مورد قمه ‌زني موفق شده‌ ايم، اما در اطراف تبريز نيز چنين محافلي وجود دارد كه قمه ‌زني انجام مي ‌گيرد كه اميدواريم با زبان خوش نيز مانع از اين كار شويم.
آل هاشم يكي از اقدامات دشمنان براي بدبين سازي نسبت به شيعيان را تبليغات ناگوار و ترسناك نشان‌ دادن محافل عزاداري بيان كرد كه ترويج قفل زدن به بدن، سينه‌خيز روي زمين راه رفتن و برخي اعمال نادرست در همين راستاست كه بايد به جد از آنها پرهيز شود.
وي به تغيير سبك نوحه‌ خواني در مراسم هاي عزاداري اشاره كرد و گفت: تعبيرات نادرست، مدح و تمجيدهاي بيجا و بي‌ معني، آهنگ‌هاي مبتذل، به‌ كارگيري شيوه‌هاي غلط براي گرم كردن مجلس، كينه ‌ورزي براي اختلافات قومي و محلي از جمله اقداماتي است كه بايد در محافل عزاداري به شدت از آنها پرهيز شود، اما در عين حال خواندن شعرهاي حماسي و ترويج فرهنگ شهادت، ترويج آرمان‌هاي امام و رهبري از جمله اقداماتي است كه مي ‌تواند موجب گسترش فرهنگ انقلابي و اسلامي شود.
امام جمعه تبريز خواستار همدلي افراد در هيات‌‌هاي مذهبي شد و بر لزوم حضور پرشور عزاداران در آئين هاي محرم تاكيد كرد و يادآور شد: خداوند متعال در قرآن كريم مي‌ فرمايد: هركس شعائر خداوند متعال و شعائر مذهبي را بزرگ كند، كار وي از كارهاي پرهيزگاران است.
خبرنگار: سيديحيي مرتضائي ** انتشار: رستگار
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها