۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82620477
T T
۰ نفر
امام جمعه تبریز: انقلاب اسلامی با تجربه مشروطه به پیروزی رسید

تبریز- ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی ایران با استفاده از تجربه انقلاب مشروطیت، حكومت سلطنتی را از بین برد و با پیروزی همراه شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرارسیدن سالگرد امضای فرمان مشروطه در 14 مرداد سال 1285 اظهاركرد: قانون اساسی، مجلس و آزادی در انتخابات از مزایای انقلاب مشروطیت بود.
وی با اشاره به اینكه جایگزینی ملی گرایی به جای دین گرایی، ترویج سكولاریسم، بازگشت به دامن استعمار و حذف گروه های مذهبی و بروز استبداد جدید از پیامدهای منفی انقلاب مشروطیت بود، گفت: توجه به عوامل شكست انقلاب مشروطه و هشیاری انقلابیون برای جلوگیری از تكرار حوادث گذشته از علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در تنفیذ حكم ریاست جمهوری اظهاركرد: ریاست، امانت الهی است و رئیس جمهور باید با عدالت و در راستای اتحاد ملت، نظرات مخالفان را مورد توجه قرار دهد.
امام جمعه تبریز بر حفظ وحدت ملی تاكید كرد و گفت: توجه به مسئله تولید و اشتغال، واگذاری مسئولیت به نیروهای ارزشی و جوان، مشكلات معیشتی و اقتصادی نیز باید در دولت جدید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و پاسخ اعتماد مردم و مشاركت حداكثری در انتخابات را باید با توجه به مشكلات مردم داد.
وی با اشاره به بسته های تحریمی جدید آمریكا گفت: تحریم های جدید و عهدشكنی آمریكا نشان داد كه این كشور همواره در دشمنی با ایران بوده و خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر تعامل با مردم و نادیده نگرفتن جوانان تاكید كرد و افزود: از دشمنان نباید غافل شد.
نمازگزاران تبریزی به دنبال این سخنان و در پاسخ به اعمال تحریم های جدید از سوی آمریكا شعار مرگ بر آمریكا را سر دادند.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار ( 17 مرداد) اظهاركرد: خبرنگاری شغلی است سر تا سر عشق و علاقه و این قشر در آگاه سازی و انعكاس اخبار در جامعه نقش مهمی دارد و تاثیر این قشر در نهادینه كردن ارزش های اخلاقی با رعایت اخلاق رسانه ای بسیار پررنگ است.
آئین نماز جمعه این هفته تبریز با حضور آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه سابق این شهر برگزار شد.
در آئین سیاسی عبادی نماز جمعه تبریز مراسم مولودی خوانی به منظور گرامیداشت روز میلاد هشتمین اختر تابناك ولایت با حضور خادمین حرم امام رضا (ع) برگزار شد.
به گزارش ایرنا، چهاردهم مردادماه سال 1285 امضای فرمان مشروطه توسط مظفرالدین شاه قاجار منجر به تشكیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی كشور ایران شد.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071

سرخط اخبار استان‌ها