۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82575939
T T
۰ نفر
ايجاد اتاق فكر كارآفريني در مركز آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي

تبريز - ايرنا - اتاق فكر كارآفريني مركز آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي با حضور جمعي از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي آغاز بكار كرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، شهاب الدين بي مقدار نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي در اولين جلسه اتاق فكر كارآفريني گفت: هدف از ايجاد اتاق فكر كارآفريني، توسعه اشتغال و كارآفريني است.
وي خاطر نشان كرد: در آذربايجان شرقي، جوانان فارغ التحصيل، نخبه و توانمند بي شماري داريم كه داراي اختراعات زيادي هستند ولي به دليل عدم آگاهي از قوانين و نبود توان مالي نتوانسته اند اختراعات خود را تجاري سازي كنند.
بي مقدار افزود: ما در اتاق فكر كارآفريني با شناسايي و كشف استعدادها مي توانيم گام هاي ارزشمندي در راستاي كارآفريني و اشتغال جوانان توانمند استان برداريم.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي به برگزاري همايش هاي كارآفريني با موضوعات آي تي و آي سي تي اشاره كرد و افزود: هدف اين است كه تبريز را به عنوان مركز آموزش آي تي و آي سي تي در منطقه شمالغرب تبديل كنيم.
بي مقدار با اشاره به اخذ تسهيلات لازم براي ايجاد كارآفريني و كارآفرينان گفت: ما تمام تلاش خود را براي اخذ تسهيلات از صندوق توسعه ملي و توسعه نوآوري كارآفرينان، براي همراهي با كارآفرينان استان انجام مي دهيم.
وي ايجاد بانك اطلاعاتي و سايت اتاق فكر ويژه كارآفرينان را ضروري دانست و افزود: با شناسايي و كشف نيروهاي كارآمد و متخصص، ايجاد بانك اطلاعاتي كارآفرينان و با حمايت هاي حقوقي و قانوني در حوزه هاي مختلف كارآفريني مي توانيم كارآفرينان را در راستاي توليد اشتغال و بازاركار هدايت نماييم.
محمد حسين فرهنگي ديگر نماينده مردم تبريز،اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: حوزه كارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي در مقاطع مختلف و در سال هاي محتلف در كميسيون هاي مجلس مطرح و در مواردي نهايي شده است.
وي با اشاره به صندوق حمايت از صنايع دستي و صنايع كوچك، افزود: بايد از ظرفيت هاي حوزه صنايع در استان در راستاي اشتغالزايي بيشتر استفاده شود.
فرهنگي به قانون برنامه ششم توسعه اشاره كرد و گفت: در مجلس شوراي اسلامي پيش بيني هاي خوبي در راستاي حمايت از توليد صورت گرفته و تصميمات مهمي اتخاد شده است.
وي، صنعت معدن و فرش استان را به عنوان سكوي پرتاب استان عنوان كرد و اختصاص سهم 55 درصدي به بخش توليد را از اهميت اين بخش برشمرد.
مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان شرقي نيز هدف از ايجاد اتاق فكر كارآفريني را، شناسايي، آموزش، هدايت و راهنمايي كارآفرينان استان عنوان كرد و گفت: در اين اتاق فكر مي توانيم كارآفرينان را از منظر ظرفيت هاي حقوقي و قانوني و توسعه مشاغل خانگي در راستاي ايجاد اشتغال توانمند سازيم.
يعقوب نماينده، اتاق فكر كارآفرينان و نمايندگان مجلس را حلقه مفقوده بين آموزش و توليد دانست و اظهار اميدواري كرد: با تداوم آن گام هاي ارزشمندي در راستاي كارآفريني و اشتغال در استان برداشته شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6132/6183

سرخط اخبار استان‌ها