۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82506576
T T
۰ نفر

گازرساني به 7 روستاي بخش كندوان ميانه

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82506576
گازرساني به 7 روستاي بخش كندوان ميانه

تبريز- ايرنا- طرح گازرساني به 7 روستاي بخش كندوان ميانه با اعتباري افزون بر 30 ميليارد ريال به صورت نمادين در روستاهاي تجره رود و حصار ميدان داغياين شهرستان كلنگ زني شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، معاون امور عمراني و برنامه ريزي فرماندار ويژه ميانه در اين مراسم، گازرساني را لازمه توسعه و ساخت و ساز مناسب دانست.
مهدي مشايخي از دهياران شهرستان خواست تا بر نحوه ساخت و ساز مساكن در روستاها نظارت كامل داشته داشته و تخلفات را گزارش دهند.
وي نبود طرح هادي در روستاها را موجب بروز خطر و برخي مشكلات خواند و از بنياد مسكن خواست تا با مشاركت مردم، طرح هادي روستاي تجره رود را اجرا كند.
مشايخي اظهاركرد: در صورت خودياري مردم براي شن ريزي، آسفالت پروژه ها از سوي دولت انجام مي شود.
وي براي سرعت بخشي در كار از اهالي خواست تا مشاركت و رضايت نامه كتبي خود را جهت نبود معارض به بخشداري ها ارائه دهند.
بخشدار كندوان ميانه هم در اين مراسم، از آمادگي اهالي روستاهاي تجرود و قشلاق براي مشاركت 3 ميليارد ريالي در حوزه راه روستايي خبر داد.
محمود زرين، خدمات ارائه شده از سوي نظام جمهوري اسلامي ايران در روستاها را قابل تقدير خواند و گفت: در اين بخش در حوزه راه و شهرسازي شاهد آسفالت 3 راه روستايي و احداث 3 راه روستايي هستيم كه اگر مردم 30 درصد مشاركت داشته باشند دولت نيز خارج از نوبت وبرنامه 70 درصد مشاركت مي كند.
وي با تقدير از خدمات مجموعه عوامل اداره گاز شهرستان ميانه افزود: در جهت تسريع در اجراي طرح ها از جمله طرح هاي گازرساني نيازمند مشاركت و همراهي مردم هستيم .
‎زرين با اشاره به محدوديت هاي اعتباري دولت، مشاركت مردم در اجراي طرح هاي عمراني را امري مهم خواند و گفت: بخش كندوان سرزمين فرصت هاست كه مردم آن همواره آماده مشاركت با دولت در اجراي طرح هاي عمراني هستند.
‎زرين در ادامه با اشاره به تصويب 12 طرح سرمايه گذاري در بخش كندوان با اشتغالزايي حدود 300 نفر، گفت: مي توان با ايجاد كارگاه ها و واحدهاي توليدي به اشتغالزايي در منطقه كمك و از وقوع بسياري از آسيب هاي اجتماعي جلوگيري كرد .
‎بخشدار كندوان از ارائه تسهيلات به سرمايه گذاران خبر داد و از سرمايه گذاران بومي و غيربومي، با اعلام حمايت همه جانبه از آن ها و هموار كردن مسير براي سرمايه گذاري در اين بخش دعوت كرد.
‎زرين در پايان با اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي، حضور پرشور مردم در انتخابات را پشتوانه محكم نظام در برابر تمامي توطئه هاي دشمنان عنوان كرد و گفت: ما بعنوان مسئولان نظام و دولت وظيفه برگزاري انتخاباتي سالم و قانونمند را برعهده داشته و در مقابل هر گونه قانون شكني خواهيم ايستاد.
‎رييس شركت گاز شهرستان ميانه نيز با حضور در اين مراسم گفت: با اجراي طرح گاز رساني به 7 روستاي تجره رود، خليفه لو، چرن، قشلاق سليماني، قشلاق سپرگلو و قشلاق موسي بيگلو و حصار ميدان داغي از بخش كندوان 310 خانوار اين روستاها از اين نعمت بهره مند مي شوند.
اكبر ناصري با بيان اينكه دولت براي گازرساني به هر خانوار، 100 ميليون ريال اعتبار هزينه مي كند، گفت: با توجه به اينكه حمايت از روستائيان و مهاجرت معكوس يكي از اهداف مهم دولت است تمام سعي خود را در گازرساني به روستاها به كار بسته ايم.
بخش كندوان به مركزيت شهر تَرْك، يكي از بخش‌هاي تابعه شهرستان ميانه در استان آذربايجان شرقي در شمال غربي ايران است.
اين بخش پيش از اين به نام بخش ترك معروف بوده اما بعدها به بخش كندوان تغيير نام داده است.
خبرنگار: غلامي**انتشاردهنده: محمد عزيزي راد
7231/518

سرخط اخبار استان‌ها