114 میلیارد ریال برای خسارت سیل چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهركرد- ایرنا- با پیشنهاد وزارت كشور و تصویب هیات وزیران بیش از 114 میلیارد ریال برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسكونی ناشی از سیل و اجرای پروژه های پیشگیرانه چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری چهارمحال و بختیاری، سید سخنگوی وزارت كشور از اختصاص بیش از 151 میلیارد ریال به 2 استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری به منظور جبران خسارت سیل و توفان با تصویب هیات وزیران خبر داد.
سلمان سامانی افزود: پیرو تصویب این پیشنهاد وزارت كشور اعتباری بالغ بر 102 میلیارد و 360 میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشكیل سازمان مدیریت بحران كشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می گیرد و مبلغ 11 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانكی ارزان قیمت توسط بانك مركزی از طریق بانك های عامل با معرفی استانداری چهارمحال و بختیاری بین آسیب دیدگان ناشی از سیل و آبگرفتگی پرداخت می‌شود.
سخنگوی وزارت كشور همچنین از تصویب دیگر پیشنهاد وزارت كشور مبنی بر اختصاص 37 میلیارد ریال به استان اردبیل برای جبران خسارت و بازسازی ساختمان ها و تاسیسات زیربنایی خسارت دیده ناشی از وقوع توفان و فرو نشست زمین و سیلاب های فصلی خبر داد.
سامانی تصریح كرد: طبق مصوبه هیأت وزیران اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشكیل سازمان مدیریت بحران كشور در اختیار دستگاه اجرایی قرار می گیرد و مبلغ 7 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات بانكی ارزان‌قیمت توسط بانك مركزی از طریق بانك های عامل با معرفی استانداری اردبیل بین آسیب دیدگان ناشی از وقوع توفان و فرونشست زمین و سیلاب پرداخت می‌شود.
​قائم مقام وزیر كشور در امور مجلس و هماهنگی استانها یادآور شد: این مصوبه هیأت وزیران جهت اجرا به وزارت كشور، وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بانك مركزی ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا، سیلاب پاییز امسال بیش از یك هزار میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان لردگان وارد كرد.
2097

سرخط اخبار استان‌ها