۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82845362
T T
۰ نفر
حقوق و مزایای كاركنان وزارت جهاد كشاورزی افزایش می یابد

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی گفت: حقوق و مزایای 72 هزار كاركنان وزارت جهاد كشاورزی نسبت به برخی از وزارتخانه ها در مجموع 60 درصد كمتر است و برای ترمیم و افزایش آن تلاش می شود.

به گزارش ایرنا ، علی جوادی روز سه شنبه در آئین معارفه رئیس جدید سازمان جهاد كشاورزی استان اردبیل افزود: در نشست های متعددی كه با معاونین نهاد ریاست جمهوری داشتیم قرار شد این شكاف در طول سه سال و هر سال با افزایش 20 درصدی مرتفع شود.
او اظهار كرد: پس از انقلاب كارهای بسیار خوبی در همه حوزه ها در كشور انجام شده ولی متاسفانه نگاه برخی ها به بخش كشاورزی منصفانه نیست و همیشه این همه خدمات نادیده گرفته شده و فقط به نكته ضعف نگریسته اند، در حالی كه باید اذعان كرد در كنار كمبودها كارهای بسیار خوبی نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته گفت: در سال 92 ، 2 میلیارد و 605 میلیون دلار گندم وارد كشور شد ولی در سال جاری یك دلار گندم وارد نشده و این در حالی است كه نه سطح كشت گندم و نه استفاده از آن افزایش یافته بلكه این موفقیت در سایه تدبیر و همكاری و تعامل مدیران و كشاورزان حاصل شده است.
او اظهار كرد: مجموع واردات فراروده های كشاوری به كشور در سال 92 بیش از 8.2 میلیارد ریال بود و این رقم امروز به كمتر از پنج میلیارد دلار رسیده است.
جوادی تشریح كرد: در اجرای طرح نوین آبیاری و مكانیزه كردن آبیاری در سال 96 دولت یك هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به كشاورزان پرداخت كرده كه این در تاریح كشاورزی ایران بی سابقه است.
وی افزود: در سال 92 ظرفیت سردخانه های كشور یك میلیون و 300 هزار تن بود كه این رقم در سال جاری به 2 میلیون و 650 هزار تن افزایش یافته و تا 2 سال آینده 40 درصد به ظرفیت سردخانه های كشور افزوده خواهد شد.
وی اردبیل را از استان های دارای هر سه نعمت آب ، هوا و خاك دانست كه یكی از استان های موفق در ارزیابی وزارت جهاد كشاورزی است كه تولید گندم در آن در چند سال اخیر چهار برابر شده است.
او همچنین با اشاره به اینكه محور توسعه استان اردبیل كشاورزی است افزود: وزارت جهاد نگاه ویژه به حوزه جهاد كشاورزی دارد و امیدواریم با همگامی مسئولان و كشاورزان شاهد رونق بخش كشاورزی در استان اردبیل باشیم.
در این آئین با قدردانی از عدیل سروی رئیس سابق سازمان جهادكشاورزی استان اردبیل ،خلیل نیكشاد به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.
6130/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها