۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81769379
T T
۰ نفر

دانشگاه ها بايد دانشجوي دانش بنيان تربيت كنند

۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81769379
دانشگاه ها بايد دانشجوي دانش بنيان تربيت كنند

كرج-ايرنا-مشاور استاندار البرز در بخش كشاورزي بيان كرد: دانشگاه ها بايد دانشجوي دانش بنيان و داراي نيروي فكر و خلاقيت تربيت كنند.

عباسعلي زالي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود:اگر مي‌خواهيم كشور به سمت پيشرفت حركت كند، نيازمند آن هستيم كه در توليد، خلاقيت بيشتر و ايجاد مدل هاي كسب و كاري جديد داشته باشيم.
وي ادامه داد: حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان به تنهايي كافي نيست و بايد فضاي دانشگاه‌ها را نيز دانش‌بنيان كرده ضمن اينكه علم بايد متكي به پژوهش و حركت علمي در كشور رصد شود.
مشاور استاندار البرز در بخش كشاورزي اظهار كرد: ريشه فعاليت‌هاي دانش‌بنيان بايد از دانشگاه‌ها آغاز و تحقق اين امر به منزله انجام يك اقدام ريشه‌اي و تاثيرگذار است.
زالي با اشاره به مراكز پژوهشي و تحقيقتي در كشور افزود: وجود تعداد قابل توجهي مركز تحقيقاتي و پژوهشي در كشور وجود دارد كه داراي پتانسيل بسيار مهم بوده با پيوند اين مراكز و دانشجويان، مي توان از اين ظرفيت ها بهره برد.
علم ترجمه‌گرا فاقد نوآوري است
مشاور استاندار البرز نيز اظهار كرد: متاسفانه علم در كشور ما ترجمه‌گرا شده و نوآوري ندارد كه اين امر نيازمند بازنگري و اصلاح است.
زالي اظهار كرد: بين فناوري و علم جدايي وجود ندارد و نمي‌توان بين اين دو جدايي قائل شد ضمن اينكه لازم است فناوري از دانشگاه آغاز شود.
مشاور استاندار البرز در بخش كشاورزي بر ضرورت استفاده بهينه اتاق‌هاي بازرگاني از فضاي پساتحريم تاكيد كرد و افزود: استان البرز از نظر تعداد نيروهاي فكري در وضعيت خوبي است و اين پتانسيل را دارد كه در بسياري موارد، مغز متفكر دستگاه‎ها باشد.
وي افزود: نبايد به تحولات جزيي قانع باشيم و لازم است تحول را از پايه و ريشه آغاز كنيم كه اين امر موجب افزايش شكوفايي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها مي‌شود.
7411/1535

سرخط اخبار استان‌ها