۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۱۱
کد خبر: 80259778
T T
۰ نفر
پنجره واحد سرمايه گذاري خارجي ايجاد مي شود

تهران- رييس سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي فني و اقتصادي ايران ازايجاد پنجره واحد سرمايه گذاري خارجي خبر داد و گفت: اين پنجره واحد به طور كامل برخط و الكترونيكي است و راه اندازي آن كمك موثري به افزايش جذب سرمايه گذاري خارجي مي كند .

'‌بهروز علیشیری'، ‌روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: ‌فاز نخست پنجره واحد اواخر پاییز امسال راه اندازی می شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به فعالیت مراكز خدمات سرمایه گذاری و استقرار نمایندگان دستگاه ها در این مراكز ‌گفت:هر چند هم اكنون این مراكز در استان های مختلف راه اندازی شده اما نمایندگان دستگاه ها باید به صورت حضوری به مشكلات سرمایه گذاران رسیدگی كنند.

وی در باره مزایای پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی گفت: با راه اندازی این پنجره واحد ، سرمایه گذاران می توانند درخواست خود را از طریق سامانه الكترونیك ارسال كنند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد ،‌ پس از دریافت درخواست به متقاضیان كد ورود ارایه می شود و آنها می توانند از طریق سیستم پاسخ تقاضای خود را دریافت و از پیشرفت كار و یا مشكلات احتمالی آن مطلع شوند.

علیشیری تاكید كرد: ‌با راه اندازی این پنجره واحد، ‌سرمایه گذاران برحسب فعالیت خود می توانند در بخش هایی نظیر گردشگری ،‌صنعت و یا نظایر آن تقاضای خود را ارایه كنند .

وی با بیان آنكه ، ‌درحال نهایی كردن و آماده سازی پنجره واحد سرمایه گذاری هستیم،‌گفت:‌ قرار است در فاز اول برای رعایت مسایل امنیتی شبكه ، این پنجره واحد در محیط اینترانت راه اندازی شود.

معاون وزیر اقتصاد تصریح كرد: ‌البته پنجره واحد سرمایه گذاری به صورت پایلوت در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده اما قرار است پس از انتقال آن به مركز ، ‌تمامی استان های كشور به این پنجره متصل شوند.

علیشیری از آماده بودن قرارداد پنجره واحد سرمایه گذاری خبر داد و گفت: این قرار داد در حال نهایی شدن است ضمن آنكه در حال رایزنی با دولت برای بهره گیری از شبكه اینترانت هستیم تا بتوانیم پروتكل ها و گردش كار این سایت را تعریف و همه دستگاه ها مرتبط در تهران و استان ها را به این شبكه متصل كنیم.

اقتصام** 9141**1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد