۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80174019
T T
۰ نفر
بانك ها سرمايه توليدكنندگان را به گرو گرفته اند

تهران- دبيركل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت:در هيچ كجاي دنيا مرسوم نيست كه سپرده‌هاي توليدكنندگان نزد بانك‌ها نگه داشته شود و اين بخش براي تامين منابع مالي با مشكل مواجه باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا 'داریوش هندویی'كه روز شنبه در دومین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی ارتقای فضای كسب و كار با هدف بررسی مسائل و مشكلات تامین مالی واحدهای تولیدی سخن می گفت،اظهارداشت: تولیدكنندگان چاره‌ای غیر از سپردن نقدینگی خود به دست بانك‌ها ندارند زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات بانكی استفاده كنند.

وی با انتقاد از صدور روزانه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های جدید برای بخش تولید ،یادآور شد: متاسفانه هر روز شاهد صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی هستیم كه به ضرر بخش تولید است و از جمله این آیین‌نامه‌ها می‌توان به آیین‌نامه وزارت نفت مبنی بر قطع گاز واحدهای تولیدی كه قبوض معوق دارند، اشاره كرد.

دبیركل خانه صنعت و معدن با تاكید بر ضرورت برخورد قاطع با كسانی كه حركات ضدتولیدی دارند متذكر شد: اتحادیه اروپا به منظور عبور از بحران اقتصادی و رسیدن به رشد و رونق در این عرصه اقدام به كاهش سود تسهیلات بانكی از یك درصد به 0.3 درصد كرده است. درحالی كه تولیدكنندگان ایرانی ناچار به پرداخت سودهای 27 و 28 درصدی به سیستم بانكی كشور هستند.

اقتصام**3917**1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد