۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 80147590
T T
۰ نفر
موضوع ابلاغ بودجه در دست بررسي است/ يك انتقاد از هيات رييسه مجلس

تهران - معاون پارلماني رييس جمهوري در پاسخ به اين ادعا كه رييس جمهوري هنوز بودجه را ابلاغ نكرده و اين كار ممكن است مشكلاتي را در كشور ايجاد كند گفت: موضوع ابلاغ بودجه در دست بررسي است و بررسي لايحه هاي مهم از جمله بودجه بعد از برگشتن آن از مجلس روش كار رييس جمهوري است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایرنا افزود: رییس جمهوری بعد از بررسی كامل لایحه بودجه كه از مجلس برگشته است، نظر خودشان را اعلام خواهند كرد.

وی گفت: تنخواه دو ماهه ای كه تعیین شده بود هنوز تمام نشده است و این گونه نیست كه این تنخواه درست در پایان دو ماه تمام شود و معمولا تا بخشی از ماه بعدی نیز ادامه می یابد.



** یك انتقاد از هیات رییسه مجلس

میرتاج الدینی در ادامه گفت و گو با خبرنگاران از هیات رییس مجلس به خاطر قرائت نكردن اصلاحیه بیانیه جمعی از نمایندگان در خصوص حمایت از خرید تضمینی گندم و شیر و حمایت از بخش تولید در صحن علنی مجلس انتقاد كرد.

وی در توضیح این بیانیه گفت: چندی پیش بیانیه ای با امضای 200 نماینده مجلس باعنوان حمایت از خرید تضمینی گندم و شیر در مجلس منتشر شد و این بیانیه از عنوان خوبی برخوردار بود و دولت هم موافق این عنوان بود.

وی افزود: اما در متن این بیانیه مطالب سیاسی علیه دولت نوشته شده بود و دولت در این بیانیه به عنوان عامل مخالف تولید معرفی شده بود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: وقتی با جمعی از نمایندگان امضا كننده این بیانیه صبحت كردیم، گفتند كه به منظور حمایت از عنوان این بیانیه در خصوص حمایت از خرید تضمینی گندم و شیر آن را امضا كرده اند.

میرتاج الدینی گفت: بسیاری از نماینده ها نسبت به متن این بیانیه تذكر دادند و یك بیانیه اصلاحیه تهیه كردند و در آن ضمن حمایت از تولید، محتوای سیاسی بیانیه قبلی را رد كردند.

وی گفت: این بیانیه اصلاحیه با 140 امضا تقدیم هیات رییسه و اعلام وصول شد، اما هیات رییسه بیانیه اصلاحیه را در صحن قرائت نكرد؛ در صورتی كه علی القاعده چون اصل بیانیه را قرائت كرده بود، باید اصلاحیه آن را هم قرائت می كرد.



** روند همكاری دولت دهم با مجلس نهم

میرتاج الدینی روند خوبی را برای همكاری دولت دهم در مدت زمانی كه از آن باقی مانده است با مجلس نهم پیش بینی كرد و گفت: بنا داریم تا قبل از این كه لایحه ای را به مجلس ببریم، ابتدا با كمیسیون های مربوطه مشورت های لازم صورت گیرد و لایحه پس از كار كارشناسی، به مجلس برود.

سیام**1723**7378**
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست