۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80129510
T T
۰ نفر

بسته حمايتي گمرك از توليد در سال 1391 اعلام شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80129510
بسته حمايتي گمرك از توليد در سال 1391 اعلام شد

تهران - گمرك جمهوري اسلامي ايران بسته حمايتي از توليد را در سال 1391 اعلام كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی گمرك، بسته یاد شده شامل دو بخش است كه بر اساس بخش اول به گمركات سراسر كشور ابلاغ گردیده تا در پرداخت حقوق ورودی به واحدهای تولیدی تسهیلات اعطا نمایند.

بنا بر این گزارش، ترخیص كالا با اخذ ضمانت‌نامه بانكی، ترخیص نسیه قطعات و مواد اولیه، اعمال تخفیف تعرفه‌ای، معافیت ماشین‌ آلات تولید از پرداخت حقوق ورودی، استرداد حقوق ورودی مواد اولیه و تجهیزات وارداتی واحدهای تولیدی اخذ تضمین بیمه‌ای از جمله تسهیلاتی خواهند بود كه گمركات در سالجاری جهت حمایت از كار و سرمایه ایرانی ارائه می كنند.

همچنین بر اساس بخش دوم بسته حمایتی از تولید گمركات سراسر كشور در انجام تشریفات گمركی واحدهای تولیدی تسهیلات ویژه ارائه خواهند داد.

بنا بر این گزارش، ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای واحدهای تولیدی، اولویت در ایجاد انبارهای اختصاصی برای واحدهای تولیدی، كاهش برخی مراحل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی، هدایت اظهارنامه‌های وارداتی واحدهای تولیدی و صادركنندگان نمونه به مسیرهای سبز و زرد از تسهیلاتی است كه در گمرك اعطا می شود.

ترخیص بدون وقفه كالاهای وارداتی واحدهای تولیدی معرفی شده، انجام تشریفات ارزیابی در محل كالاهای صادراتی بدون محدودیت زمانی و مكانی، اختصاص مسیر یا درب خروج مرزی ویژه برای صادرات، پذیرش نمونه‌های صادرات واحدهای تولیدی و رسیدگی خارج از نوبت به ارزش اظهارنامه‌های واحدهای تولیدی از دیگر تسهیلاتی خواهد بود كه گمركات سراسر كشور در سال جاری به واحدهای تولیدی اعطا خواهند كرد.

اقتصام** 9141/1594
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد