۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 80079711
T T
۰ نفر

تهران - رييس اداره نظام هاي پرداخت بانك مركزي گفت: اطلاعات الكترونيكي بانك ها لو نرفته و تاكنون هيچگونه دسترسي از سوي افراد غير مسئول به سيستم بانك هاي كشور انجام نشده است.

'ناصر حكیمی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاكید كرد: البته این امكان وجود دارد كه افرادی اطلاعاتی را در خارج از سیستم بانكی در اختیار داشته باشند، اما تا زمانی كه این افراد كارت های بانكی را در اختیار نداشته باشند، نمی توانند از اطلاعات آن استفاده كنند.

وی با بیان آن كه، برای مردم هیچ جای نگرانی در زمینه فاش شدن اطلاعات بانكی وجود ندارد، اظهار داشت: اگر خبر خاصی در این زمینه به دست بیاید، حتما مردم را در جریان خواهیم گذاشت.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی با اشاره به سوء استفاده برخی از افراد از موقعیت‌های خود، گفت: مشتریان بانك ها می توانند با تغییر رمز كارت خود نسبت به جلوگیری از سوءاستفاده از كارت های بانكی اقدام كنند.

حكیمی در مورد لو رفتن اطلاعات الكترونیكی بانك ها، از هماهنگی بانك مركزی با بانك های كشور به منظور تغییر رمز كارت های بانكی خبر داد.

وی اظهار داشت: گزارش هایی از سوی بانك ها به بانك مركزی مبنی بر تغییر ندادن رمز كارت ها در مدت زمان زیاد ارایه شده و این امر مخاطراتی را برای بانك ها، حساب های مشتریان و كارت های بانكی ایجاد می كند.

وی خاطر نشان كرد: بانك مركزی پیش از این نیز تصمیم داشت كه در فروردین ماه كه زمان مناسبی با توجه به مراجعه كمتر مردم به سیستم بانكی و خودپردازها است، نسبت به تغییر رمز كارت های بانكی اقدام كند و این برنامه را در دستور كار داشته است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانك مركزی با بیان این كه، بانك مركزی به خاطر رفع شائبه هایی كه در ارتباط با كارت های بانكی و اطلاعات مربوطه در مردم ایجاد شده است، اطلاعیه تغییر رمز را صادر كرد، افزود: با تغییر رمز مشكلی برای حساب‌های مردم ایجاد نخواهد شد.

اقتصام**9141/1594
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد