۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۸
کد خبر: 30743467
T T
۰ نفر

تهران- مديرعامل بانك توسعه صادرات گفت: امضاي قرارداد عامليت بين صندوق توسعه ملي و بانك توسعه صادرات به ميزان 2 ميليارد دلار گامي ارزشمند در جهت توسعه صادرات غيرنفتي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'بهمن وكیلی' روز یكشنبه درمراسم امضای قرارداد قرارداد عاملیت بانك توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی افزود: تمام منابع بانك توسعه صادرات به طورمستقیم و غیرمستقیم در راستای توسعه صادرات است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات در سه تا چهار سال اخیر اظهار داشت: رقم صادرات غیرنفتی در سال گذشته 22.5میلیارد دلار بود كه امسال با هدفگذاری انجام شده باید به 45 میلیارد دلار ارتقا یابد.

وكیلی تاكید كرد: دراین راستا باید منابع تخصیص یافته برای توسعه صادرات به گونه ای فراهم گردد كه جوابگوی نیازهای صادراتی كشور باشد.

وی معتقد است: برای افزایش صادرات باید منابع بانك توسعه صادرات حدود 8 میلیارد دلار شود اما اكنون این منابع فقط یك چهارم میزان یاد شده است.

به گفته مدیرعامل بانك توسعه صادرات، باید فعالان اقتصادی در كشور به گونه ای گام بردارند كه صادرات غیرنفتی جایگزین صادرات نفتی شود.

وی با اشاره به قرار داد عاملیت 2 میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی گفت: در صورتی كه منابع تخصیص داده شده در اختیار بانك بود ، می توانستیم بیش از 50 طرح را راهبری كنیم اما اكنون بیش از 10 طرح را نمی توانیم پاسخگو باشیم.

وی بازنگری قوانین صندوق توسعه ملی از سوی مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و گفت: ضروری است كه اصلاحیه ای برای مجلس فرستاده شود تا قوانین صندوق توسعه ملی به گونه ای تغییر یابد كه منابع صندوق در اختیار بانكها قرار بگیرد.

اقتصام ** 9123 **1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد