۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۱
کد خبر: 82836464
T T
۰ نفر
دهياران براي تامين اعتبار طرح تقويت بنيه علمي برنامه ريزي كنند

بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهميت و آثار مثبت اجراي طرح تقويت بنيه علمي دانش آموزان، دهياران و شوراهاي اسلامي نسبت به تامين اعتبار اين طرح برنامه ريزي كنند.

به گزارش ايرنا، عبدالكريم گراوند عصر يكشنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش استان بوشهر افزود:
طرح تقويت بنيه علمي در بهبود وضعيت تحصيلي و ارتقاي رتبه كنكور دانش آموزان اين استان تاثير زيادي داشته و با برنامه ريزي صحيح بايد هدايت و با قوت پشتيباني و اجرا شود.
وي بيان كرد: در اين ارتباط با ارائه راهكارهاي لازم قانوني در روند اجراي طرح تقويت بنيه علمي به آموزش و پرورش كمك مي شود.
استاندار بوشهر گفت: طرح تقويت بنيه علمي دانش آموزان شامل همه مقاطع تحصيلي در شهرها و روستاهاي اين استان است و تنها ويژه دانش آموزان كنكوري نيست.
وي يادآور شد: با توجه به كاركرد طرح تقويت بنيه علمي اين طرح بايد در استان همراه با نشاط اجتماعي در بين دانش آموزان اجرا شود.
مديركل آموزش و پرورش استان بوشهر نيز در باره مدرسه هاي استعدادهاي درخشان (سمپاد) گفت: با توجه به اينكه در مقطع ابتدايي به شيوه توصيفي عمل مي شود دانش آموزان آشنايي لازم را با برگزاري آزمون ندارند به همين دليل شيوه ورود به مدرسه هاي استعدادهاي درخشان تغيير كرده است.
ناصر كرمي با تاكيد براينكه مدرسه هاي استعدادهاي درخشان حذف نشده است افزود: برهمين اساس دانش آموزان مقطع ابتدايي براي ورود به مدرسه هاي استعدادهاي درخشان به جاي شركت در آزمون در سطح استعداد يابي شركت مي كنند.
وي اضافه كرد: برگزاري آزمون ورودي به مدارس سمپاد براي دانش‌ آموزان و خانواده آنان استرس و نگراني ايجاد مي‌ كرد و منجر به رقابت ناسالم مي شد.
كرمي بيان كرد: آزمون ورودي مدرسه هاي استعدادهاي درخشان (سمپاد) براي ورود به پايه هفتم برداشته شده است.
وي ادامه داد: همچنين آزمون ورودي به پايه هفتم در مدرسه هاي نمونه دولتي و تيزهوشان نيز برگزار نمي شود و شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر مورد توجه است.
مديركل آموزش و پرورش استان بوشهر مدرسه هاي استعدادهاي درخشان حذف نشده است اظهار كرد: دانش‌آموزاني كه در دوره اول پذيرش شدند تحصيلات خود را ادامه و وارد دوره دوم مي‌ شوند.
وي با اشاره به اجراي طرح شهاب در چهار سال گذشته گفت: اجراي طرح شهاب با همكاري بنياد نخبگان با هدف شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر در استان اجرا شده است.
كرمي در باره طرح تقويت بنيه علمي دانش آموزان اضافه كرد: ادامه اين طرح به سبب تامين نشدن منابع با كندي اجرا مي‌ شود كه بايد راهكارهاي لازم در اين حوزه مورد توجه قرار گيرد.
مديركل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: درچهار شهرستان جنوبي استان بوشهر طرح تقويت بنيه علمي با مشاركت وزارت نفت اجرايي شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعيدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

سرخط اخبار استان‌ها