گام بلند دولت سیزدهم در توسعه زیرساختی مازندران و ارتقای شاخص های اقتصادی

تهران- ایرنا- نماینده مردم ساری با بیان اینکه اقدامات دولت سیزدهم در توسعه زیر ساختی در استان مازندران نسبت به دولت های گذشته موفق تر بوده گفت: اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف از نظر توسعه رخ داده و شاخص های توسعه اقتصادی استان ها هم نسبت به گذشته ارتقا یافته است. 

«علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دستاورد های سفر امروز آیت الله رییسی به استان مازندران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی مهم این سفر احصاء مشکلات جزیی و کلی مردم به تفکیک دستگاه‌ها بود که مقامات دولتی در دستگاه‌ها و نهادها حضور یافتند و به صورت میدانی و بدون واسطه مشکلات مردم را پیگیری کردند این اقدام خداپسندانه جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: رصد کردن مصوبات سفر اول آیت الله رئیسی به استان مازندران برای ما بسیار حیاتی است و یکی از اقدامات رییس جمهور و اعضای کابینه در این سفر پیگیری مصوبات دور اول بود که این اقدامی ارزشمند است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در پی احترامی که آیت الله رئیسی برای مردم استان قائل هستند تمام مصوبات دور اول را بررسی و ارزیابی کردند زیرا استان مازندران برای کشور مهم است و نمایندگان رییس جمهور در سه حوزه دریا، جنگل و زیر ساخت ها با بررسی های میدانی در واحدها حضور یافتند که این کار می‌تواند منشا اثرات مثبتی برای استان داشته باشد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه اقدامات دولت سیزدهم در توسعه زیر ساختی در استان مازندران نسبت به دولت های گذشته موفق تر بوده است گفت: اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف از نظر توسعه رخ داده و شاخص های توسعه هم نسبت به گذشته ارتقا یافته است.

وی افزود: امیدواریم در این سفر با دستورات و تاکیدات رییس جمهور برای حل مشکلات استان و پیگیری معاون اجرایی رییس جمهور، شاهد تحولات خوبی در حوزه های مختلف در استان مازندران باشیم.

وی رصد میدانی و حضور دولتمردان برای حل مشکلات مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت:این اقدام منجر به امید بخشی در جامعه می شود و به امید و آینده مردم کمک می کند و مردم امیدوار می شوند که خادمان آنها یک اصل مهم را دنبال می کنند و آن هم خدمت رسانی صادقانه به مردم است.

نماینده مردم ساری با تشریح فضای استان در پی حضور رییس جمهور گفت: با اینکه رییس جمهور و هیات دولت در استان حضور یافته اند، اما روال کارها به صورت عادی و به دور از تبلیغات و تشریفات پیش می رود و همانند دولت های گذشته پوپولیستی کار نمی کنند یک روز کاری عادی در استان است و حسی نمی شد که هیات دولت در استان هستند این نشان می‌دهد که نظم یافتگی دولت در روال سفرهای استانی بسیار واقعی، خوب و طبیعی است.

به گزارش ایرنا، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنج شنبه به همراه جمعی از اعضای دولت به استان مازندران سفر کرد. بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، تکمیل فاز آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است. از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha