وزیر کشور: ساختمان‌های ناپایدار در مناطق سیل‌زده مشهد نیازمند چاره‌جویی است

مشهد-ایرنا- وزیر کشور گفت: وضعیت ساختمان‌های ناپایدار در مناطق سیل زده مشهد نیازمند چاره‌جویی و ساماندهی است، با کمال تاسف منازل این محدوده‌ها به لحاظ سازه دچار ضعف اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد وحیدی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به مشهد برای ارزیابی خسارت‌های سیل دیروز مشهد، در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان رضوی افزود: با کمال تاسف در سیل روز گذشته چند نفر جان باختند، مرگ مادر و فرزندانش در یکی از منازل مناطق سیل زده باعث تاسف است و جای تامل دارد.

وی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر مشهد محله «سیدی» دچار آسیب شده است، ادامه داد: منازل این محله جزو سازه‌های ناپایدار و بافت فرسوده هستند، تلاش ما بر این است که بازسازی و نوسازی این مناطق با همکاری آستان قدس رضوی انجام شود.

وزیر کشور بیان کرد: اکنون خدمات آب، برق و گاز در مناطق سیل زده شهرستان مشهد به جز چند روستا دایر و خدمت‌رسانی به مردم در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: باران دیروز در شهر مشهد بی سابقه بود و بر اساس پیش بینی ها این بارشها تا هفته آینده در خراسان رضوی ادامه دارد.

وحیدی ضمن دستور رسیدگی به مشکلات ناشی از سیلاب اخیر مشهد گفت: با جریان روند عبور و مرور در خیابان‌ها، وضعیت در مشهد کاملا عادی است اما برای چند روز آینده هشدارهای لازم باید جدی گرفته شود.

وزیر کشور خطاب به شهردار مشهد بر ضرورت جمع‌آوری آب‌های سطحی تاکید کرد و گفت: ضروری است تا لایروبی مناطق و کانال‌های انتقال آب مورد بررسی قرار گیرد تا اگر گل و لای در مسیر وجود دارد برطرف شود و مانع بسته شدن مسیر انتقال آب نباشد.

وی اظهار کرد: مسوولان مناطقی که هشدار هواشناسی دریافت می کنند، ُ‌لازم است تا بازدید میدانی از مناطق پر خطر داشته باشند و باید ستاد بحران در آن مناطق تشکیل جلسه دهد و در مناطقی که سازه‌ها دچار مشکل است به ویژه در روستاها، باید این مناطق از سکنه برای جلوگیری از وقوع حادثه جانی تخلیه شوند.
وحیدی افزود:‌ با توجه به اینکه بارشهای سیل‌آسا در زمان کم و با حجم بسیار رخ می‌دهد، لازم است تا پلیس راه تا زمان رفع خطر، از تردد خودرو در این مسیرها جلوگیری کند تا شاهد حوادث جانی نباشیم.

وزیر کشور همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بر اساس گزارش‌هایی که از سدهای مشهد و خراسان رضوی داریم، امیدواریم بتوانیم آبگیری بیشتری داشته باشیم.

بیشترین حجم بارندگی در مشهد و فریمان رخ داد

استاندار خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: فریمان، طرقبه شاندیز، کلات درگز و سرخس بیشترین درگیری در سیلاب اخیر را داشتند اما حجم بارندگی در مشهد و فریمان زیاد بود.

یعقوبعلی نظری افزود: به رغم این حجم بارندگی، دستگاه‌ها همت کردند و اقدامات خوبی را انجام دادند و در ادامه امداد و پاکسازی معابر و منازل نقاط سیل‌زده در حال انجام است.

وی گفت: کمک به اهالی بویژه سیدی و خیابان سپاه ۶۹ در برنامه ما قرار دارد تا زندگی آن‌ها به شرایط عادی برگردد.

بر اساس آخرین گزارش ها، سیل روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی تاکنون هفت فوتی داشته است که پنج نفر آنان در شهرستان مشهد و ۲ نفر دیگر نیز در فریمان جان باخته‌اند.

همچنین تاکنون ۲ نفر در شهرستان فریمان و یک نفر در مشهد نیز مفقود شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha