دولتمردان در مازندران/ از برکناری ۱۰ مدیر ناکارآمد تا تامین اعتبار تعریض جاده کندوان

ساری- ایرنا- همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران، شماری از وزیران کابینه سیزدهم نیز آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند. آنان با حضور در شهرهای این استان افزون بر بازدید از طرح‌های در دست اجرا، برخی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی را به بهره‌برداری خواهند رساند.

 به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، از گلوگاه در شرق مازندران تا رامسر در غرب این کهن سرزمین، رد پای دولتمردانی که عاشقانه برای حل مشکلات مردم گام برمی‌دارند دیده می‌شود.

در این سفر و همراه با رییس جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رییس جمهور، محسن منصوری معاون اجرایی ، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی، صالحی رئیس مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری، احمد وحیدی وزیر کشور، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، جواد واحدی معاون پارلمانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، سید حسین حسینی رییس سازمان شیلات ایران، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور ، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی، پیام‌آور خدمات دولت مردمی به ساکنان دیار علویان هستند.

۱۸:۱۶ | وزیر کشور: آبادسازی سواحل به شهرداری‌ها ابلاغ شد

وزیر کشور با بیان این‌که آبادسازی و مناسب‌سازی سواحل اقدام تکمیلی برای آزادسازی سواحل محسوب می‌شود، گفت: اجرای طرح‌های زیباسازی سواحل به شهرداری‌ها و بخشداری ابلاغ شده که امیدواریم این طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

احمد وحیدی روز جمعه در قالب دور دوم سفر رییس‌جمهور به مازندران از سواحل رامسر بازدید کرد و پیرامون طرح‌های آزادسازی سواحل به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اجرای طرحِ آزادسازی سواحل، زیباسازی و آبادی محدوده‌های آزاد شده به شهرداری‌های منطقه ابلاغ شد تا این مناطق هرچه سریع‌تر به بهترین شکل در اختیار عموم مردم قرار گیرد که نمونه‌ آن نیز اجرای طرح پیاده‌راه ساحلی است.

۱۷:۳۷ | وزیر آموزش و پرورش: ۷۲ هزار معلم جذب دستگاه تعلیم و تربیت می‌شوند

وزیر آموش و پرورش با اشاره به اهتمام دولت مردمی سیزدهم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز گفت: امسال ۷۲ هزار معلم تازه نفس جذب دستگاه تعلیم و تربیت کشور می‌شوند.

رضامراد صحرایی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح های آموزشی سوادکوه و سوادکوه شمالی،‌ سال ۱۴۰۲ را تاریخی‌ترین سال جذب نیرو در آموزش و پرورش توصیف کرد و با بیان اینکه پارسال ۵۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر دیگر نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شدند، افزود: در سال جدید نیز ۷۲ هزار معلم جذب دستگاه تعلیم و تربیت می شوند تا در سال تحصیلی جدید، هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد.

۱۷:۳۱ | رئیس سازمان نوسازی مدارس: ۳۱ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل داده شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۹۰۰ طرح عمرانی آموزشی با ظرفیت ۳۱ هزار کلاس درس تحویل داده شد.

حمیدرضا خان‌محمدی روز جمعه در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون در کشور هشت هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی آموزشی در حال اجرا است و این طرح‌ها بر حسب نیاز و سرانه فضای آموزشی با رویکرد عدالت که مد نظر دولت سیزدهم قرار دارد در همه استان‌ها توزیع شد.

۱۷:۲۴ | سرکشی نماینده بهزیستی کشور از خانواده دارای سه معلول مازندرانی

نماینده تام‌الاختیار رییس سازمان بهزیستی در حاشیه دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران از خانواده دارای سه عضو معلول این استان دلجویی کرد.

سیدجمال رحمانی در این دیدار، راهکارهای لازم برای رسیدگی به مسایل این خانواده را مورد بررسی قرار داد.

۱۷:۱۹ | فیلم | بازدید معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از مدارس مازندران

حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مازندران در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی حضور یافت و از مدارس و طرح‌های عمرانی آموزشی در حال ساخت این ۲ شهرستان بازدید کرد.

۱۶:۴۸ | نماینده وزیر کشور: تعهد، تخصص و تجربه، سه مولفه ارزیابی عملکرد مدیران است

رییس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در حاشیه برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت کشور همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به مازندران گفت: تعهد، تخصص و تجربه سه مولفه ارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی است.

محمدمهدی عارف‌پور روز جمعه اظهار کرد: پاسخگویی به‌موقع و قانع کننده به مردم جزو اولویت‌های وزارت کشور است و این موضوع در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

۱۴:۰۵ | وزیر اقتصاد: امیرآباد، سومین بندر تامین کالای اساسی کشور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری افزایش سهم بنادر استان‌های شمالی در تامین کالاهای اساسی گفت: بندر امیرآباد بهشهر سومین بارانداز تامین کالای اساسی کشور است

سیداحسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از کارخانه بهپاک بهشهر افزود: در طول ۲ سال گذشته و در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی سیزدهم با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر، مجموع بنادر شمالی کشور سهم بالایی در تامین کالای اساسی پیدا کردند.

۱۳:۳۴ | اعلام برنامه سفر وزیر آموزش و پرورش در مازندران

وزیر آموزش و پرورش که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، برای بازدید از چند طرح عمرانی آموزشی و حضور در چندین نشست، به سوادکوه سفر کرد.

رضا مرادصحرایی امروز جمعه در قالب برنامه از پیش تعیین شده مهمان مردم سواد کوه و همچنین سواد کوه شمالی در مازندران خواهد بود.

۱۳:۲۹ | سلاجقه: ۵۵۰ نیروی جدید جذب سازمان محیط زیست می‌شوند

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که پارسال یک‌هزار نفر جذب سازمان محیط زیست شدند، گفت: برای سال جاری نیز ۵۵۰ نیروی جدید در این سازمان جذب خواهند شد.

علی سلاجقه که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جمع فعالان زیست محیطی غرب مازندران در نوشهر افزود: کمبود نیروی انسانی در محیط زیست یکی از چالش های پیش روی مجموعه بود که دولت برای جبران آن مصمم است.

۱۲:۵۸ | وزیر اقتصاد: استفاده از ظرفیت بنادر مازندران برای توسعه اقتصاد دریامحور یک اولویت است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه اقتصاد دریا محور، گفت که باید از ظرفیت بنادر مازندرن در راستای تحقق فرامین ایشان به شکل مطلوب استفاده کرد.

سیداحسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از شرکت کشتی سازی صدرای بهشهر در سخنانی افزود: احیای ظرفیت تولیدی ایران صدرا یکی از برنامه هاست که در صنایع دریایی کشور فعال است.

۱۲:۰۴ | معاون علمی رئیس جمهور: دولت از طرح‌های نوین علمی در بخش کشاورزی حمایت می‌کند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم در راستای توسعه و افزایش بهره وری بخش کشاورزی از طرح‌های نوین علمی در حوزه های مرتبط از جمله آب و امنیت غذایی با تامین منابع مالی، حمایت می کند.  

روح الله دهقانی فیروزآبادی که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در آیین بهره برداری مرکز نوآوری کشت و صنعت راما و گلخانه کشت آکواپونیک با اشاره به اینکه تولید متناوب گل و گیاه و آبزیان در گلخانه آکواپونیک ۹۸ درصد صرفه‌جویی آب را به دنبال دارد، ‌افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری از هر گونه اقدام برای توسعه این نوع کشت گلخانه ای حمایت می کند.

‌۱۲:۰۲ | خاندوزی: توسعه زیرساخت های اقتصادی مازندران در اولویت است 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توسعه زیرساخت های اقتصادی در مازندران در اولویت است و تلاش می شود برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

سیداحسان خاندوزی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز جمعه در جریان بازدید از برای بازدید از شرکت حلاوت تولید کننده صنایع غذایی و لبنیات در شهرستان نکا افزود: لازمه توسعه اقتصادی و افزایش تولید، تهیه و تدوین برنامه هدفمندی است و در جهت تحقق این مهم مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

۱۱:۵۱ | دولت سیزدهم ۲۱۳ مرکز درمان ناباروری در کشور راه اندازی کرد

معاون درمان وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ دولت سیزدهم ۲۱۳ مرکز درمان ناباروری در کشور با برنامه ریزی اصولی راه اندازی کرده است.

سعید کریمی روز جمعه در بازدید از طرح های درمانی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود ۸۷ مرکز ناباوری سطح ۲ و ۱۲۶ مرکز سطح سه در کشور هستند که خدمات فوق تخصصی ارایه می دهند.

۱۱:۳۱ | وزیر کشور: شهرداری‌ها و بخشداری‌های مازندران مامور بهسازی سواحل هستند

وزیر کشور در گفت‌وگو با ایرنا بر ضرورت مناسب‌سازی سواحل آزاد شده در مازندران تاکید کرد و گفت: برای بهسازی زمین‌های ساحلی در محدوده‌های شهری به شهرداری‌ها ابلاغ شده که وارد عمل شوند و در مناطق ساحلی خارج از شهرها نیز بخشداری‌ها باید فعال شوند.

۱۱:۲۱ | وزیر کشور: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس‌جمهور به رامسر اختصاص یافت

احمد وحیدی ‌وزیر کشور بامداد جمعه در حاشیه بازدید از طرح‌های پیاده‌راه ساحلی و پایانه جدید فرودگاه رامسر گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور برای توسعه و پیشرفت طرح‌های رامسر در نظر گرفته شده است.

۱۱:۱۱ | اعلام برنامه سفر وزیر اقتصاد در مازندران

وزیر امور اقتصادی و دارایی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، برای بازدید از چند طرح و نشست با فعالان اقتصادی به شرق این استان سفر کرد.

احسان خاندوزی صبح امروز جمعه در قالب برنامه از پیش تعیین شده مهمان مردم شرق مازندران در شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه خواهد بود.

۱۰:۴۸ | عین‌اللهی: خودکفایی استان‌ها در تولید دارو، راهبرد وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت فعال‌شدن همه استان‌ها در تولید و خودکفایی دارو در راستای شعار سال و جهش تولید در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: اگر در تمام کشور صنایع دارویی فعال باشد، افزون بر تامین نیاز داخلی به صادرکننده قوی تبدیل خواهیم شد.

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در سفر به مازندران همراهی می‌کند،‌ روز جمعه در نشست مشترک معاونان و مدیران وزارت بهداشت و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری ‌افزود: ظرفیت مازندران برای فعالیت در حوزه تولید دارو بسیار بالا است و می‌تواند بخشی از نیاز دارویی کشور را تامین کند.

۱۰:۳۷ | دولت سیزدهم به ۶ هزار و ۵۰۰ روستای کشور گازرسانی کرد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ روستای سخت‌گذر کشور از گاز خانگی برخوردار شده و به شبکه سراسری پیوستند.

مجید چگنی روز جمعه در نشست مدیران شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: پارسال از ۸۵۰ میلیون متر مکعب تولید گاز کشور، ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی مصرف شد.

۱۰:۲۷ | منصوری: ۱۱۷ مصوبه برای دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران تصویب شد

 معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به انجام دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، از اجرا و تکمیل برخی طرح‌های مهم و اساسی این استان خبر داد و گفت: ۱۱۷ مصوبه در این سفر برای مازندران تصویب و اعتبار مورد نیاز آن در نظر گرفته شد.

محسن منصوری روز جمعه در حاشیه سفر رئیس جمهور به مازندران اعلام کرد: تکمیل ساختمان سد هراز از جمله این طرح‌ها است که برای ساخت آن ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در این دور از سفر در نظر گرفته شده است .

۱۰:۱۰ | مشکلات کشتارگاه طیور سوادکوه با حضور رییس سازمان دامپزشکی بررسی شد

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران با حضور معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور مشکلات و چالش های کشتارگاه طیور سوادکوه بررسی شد.

مجتبی نوروزی روز جمعه در جریان بازدید میدانی از منطقه سوادکوه و کشتارگاه طیور این شهرستان گفت: هدف از این بازدید و بررسی ابعاد مختلف این طرح حل مشکل در کوتاه مدت و سپس رسیدن به مدلی است که بتوان موارد مشابه آن را در کشور حل کرد.

 ۱۰:۰۱ | مناقشه بر سر پرونده استقرار دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران در حضور وزیر کشور

پرونده پرمناقشه استقرار دانشکده علوم پزشکی در غرب مازندران که در ۲ سال گذشته به اختلاف میان رامسری‌ها و تنکابنی‌ها تبدیل شده است، در سفر وزیر کشور منجر به مشاجره لفظی موافقان و مخالفان در حضور احمد وحیدی شد.

وزیر کشور در نخستین ساعات بامداد امروز -جمعه- در قالب دومین دور سفر رئیس‌جمهور به مازندران وارد رامسر شد تا از چند طرح زیرساختی بازدید کند و دیداری با برخی مسئولان این شهرستان داشته باشد.

۹:۰۴ | وزیر کشور: بزرگراه قزوین- الموت- تنکابن باید با تامین اعتبار تکمیل شود

وزیر کشور با اشاره به توقف عملیات ساخت بزرگراه قزوین- الموت- تنکابن گفت: اتمام این طرح که در استان قزوین تکمیل و عملیات اجرایی آن در تنکابن به طول ۵۵ کیلومتر متوقف شده است، با وجودِ هزینه سنگین، باید با تامین اعتبار انجام شود.

احمد وحیدی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، بامداد جمعه در نشست با نخبگان شهرستان تنکابن و رامسر در غرب مازندران اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در غرب مازندران نظیر این بزرگراه نقش زیادی در کاهش بارِ ترافیکی این منطقه دارد.

۸:۴۱ | ۱۴۷ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت همزمان با سفر رئیس جمهور به مازنی‌ها اهدا شد

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به مازندران، ۱۴۷ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان و واجدان شرایط این استان اهدا شد.

اواخر پارسال نیز ۵.۲ هکتار زمین در قالب طرح ویژه جوانی جمعیت به ۸۷۲ خانوار مازندرانی در شهرهای مختلف استان واگذار شده بود.

۸:۲۴ | دولت سیزدهم هزار میلیارد ریال به تکمیل بیمارستان بابلسر اختصاص داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران، دولت مردمی سیزدهم یک‌هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی بابلسر تخصیص داد.

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در جریان سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح طرح سلامت در بابل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی بابلسر با ۲۸ هزار مترمربع زیربنا از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و اکنون ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

روز نخست سفر(۲۷ اردیبهشت)

۲۳:۵۲ | منصوری: برکناری ۱۰ مدیرکل‌ ناکارآمد در مازندران پیشنهاد شد +فیلم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: طبق ارزیابی‌های پیش از سفر استانی رئیس جمهور به مازندران برکناری ۱۰ مدیر ناکارآمد این استان پیشنهاد داده شده است.

محسن منصوری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد مدیران یکی از برنامه‌های مد نظر است که ما در سفرهای استانی پیش از سفر و حین سفر انجام می‌دهیم.

 ۲۳:۵۰ | رئیس سازمان امور اراضی: ۷۵ درصد زمین‌های کشاورزی کشور رفع تداخل شد

رئیس سازمان امور اراضی گفت: قبل از فعالیت دولت سیزدهم ۱۱ درصد اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل و چهار درصد سنددار شده بود که این رقم با اهتمام دولت به ۷۵ درصد رفع تداخلات و ۵۳ درصد اراضی سنددار رسید.

رضا افلاطونی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند شامگاه پنجشنبه در نشست رفع تداخلات اراضی در شهرستان سوادکوه اظهار کرد: این میزان رفع تداخلات و سنددارشدن زمین‌های کشاورزی نشانه اهتمام دولت سیزدهم است که در ۲ سال اخیر برای رفع تداخلات و سنددارکردن زمین‌های کشاورزی پیشرفت چشمگیری داشت و توانست رضایت مردم را فراهم کند.

‌۲۲:۴۰ | سلاجقه: هجوم بی رویه به خزر، ساکنان شمالی را با خطر جدی ادامه زندگی مواجه می کند

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست سواحل دریای خزر را ظرفی با گنجایش مشخصی برای سکونت در اطراف آن توصیف کرد که گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، هجوم بی رویه به سواحل، ساکنان شمالی را با خطر جدی ادامه زندگی مواجه می کند.

علی سلاجقه پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان عباس آباد با توضیح این نکته که اکوسیستم خشکی با دریای خزر بسیار متفاوت است، افزود: یکی از تبعات این تغییرات بروز سیلاب‌ها، خشکسالی‌ها و پدیده توفان‌های گرد و غبار است که دامنه و شدت آن درحال گسترش بوده و گریبانگیر بسیاری از کشورها از جمله کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه شده و خواهد شد.

۲۲:۲۳ | معاون رئیس جمهور: ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به مازندران تزریق شد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به بخش‌های گوناگون این استان تزریق کرد.

محسن منصوری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی افزود : در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران ۱۱۷ مصوبه را با اعتبار بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد ریال پیشنهاد دادیم که امیدواریم با ورود این اعتبارات به مازندران، اتفاقات خوبی را در حوزه های عمرانی و اقتصادی شاهد باشیم.

۲۲:۰۱ | سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد ریالی دولت در حوزه سلامت مازندران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح چندین طرح بهداشتی و درمانی در سفر رئیس جمهور به مازندران، از سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد ریالی دولت در این بخش در استان خبرداد.

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در جریان سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری پیشرفته و تخصصی سطح سه با۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و در پنج طبقه با میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در بابل در حال ساخت است.

۲۱:۴۴ | وزیر بهداشت: ۵۷۴ تخت به بیمارستان‌های مازندران اضافه شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران از بهره برداری همزمان ۵۷۴ تخت بیمارستانی در این استان خبر داد.

بهرام عین اللهی شامگاه پنجشبه در آیین بهره برداری از بیمارستان رازی قائمشهر اعلام کرد: ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از ۱۷سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع در ۶ طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله ۱۰ اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

‌۲۱:۴۲ | منظور: تکمیل سد هراز در اولویت تکمیل طرح‌های نیمه تمام مازندران قرار گرفت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این‌که تامین ارز واحدهای تولیدی با حساسیت دنبال می‌شود گفت: تکمیل سد هراز در اولویت تکمیل طرح های نیمه تمام مازندران قرار گرفت.

داوود منظور که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، در آیین افتتاح ۲ واحد تولیدی صنعتی واقع در شهرک امامزاده عبدالله آمل بیان کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی راکد یکی از برنامه های جدی دولت محسوب می شود که با جدیت و حساسیت پیگیری خواهد شد.

‌۲۱:۳۰ | وزارت راه مقاوم سازی ۱۱ بیمارستان کشور را در دستور کار دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهسازی و مقاوم سازی ۱۱ بیمارستان با چهار هزار تخت بیمارستان در کشور در دستور کار قرار دارد.

علی نبیان عصر پنجشنبه در حاشیه سفر دولت به مازندران و بازدید از طرح های راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال و نیم گذشته بین سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی و دفتر اسکان بشر ملل متحد با حمایت مالی دولت ژاپن تفاهم‌نامه‌ای در خصوص مطالعات و انجام بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها منعقد شد، گفت: تفاهم‌نامه در سه بند، مطالعات بهسازی و مقاوم‌سازی ۱۱ بیمارستان به استعداد چهار هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور را در برنامه قرار داد.

۲۱:۲۸ | وزیر کشور : ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تعریض جاده کندوان در نظر گرفته شد

وزیر کشور گفت : دولت برای تکمیل طرح ملی چهار خطه کردن مسیر حدفاصل مرزن آباد - دزدبن حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است .

احمد وحیدی پنجشنبه شب در نشستی با موضوع آشنایی با مشکلات زیرساختی و ارایه راهکارهای لازم برای رفع آن در فرمانداری چالوس افزود : یکطرفه شدن محور کندوان و بروز ایاب و ذهاب برای دست کم ۶۰ روستا در روزهای پایانی هر هفته یک چالش اساسی بوده که سال ها اهالی این روستاها طبق گزارش مسوولان مربوط در این نشست رنج می دهد بنابراین برای پایان بخشیدن به این دغدغه دولت این میزان اعتبار در نظر گرفته تا این طرح ملی هر چه زودتر انجام و تکمیل شود.

۲۱:۲۶ | منصوری: رویکرد دولت سیزدهم تعامل همه جانبه با خیرین است

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که شخص آیت الله سید ابراهیم رئیسی مومن به موضوع مردمی بودن دولت است و این سخن لفظ و شعار نیست، گفت:امروز این رویکرد باب تعامل همه جانبه دولت با همه خیرین را باز کرده است.

محسن منصوری پنجشنبه شب در جریان دور دوم سفر استانی هیات دولت به مازندران در نشست صمیمی با خیرین استان افزود: دولت تمام قد خود را در کنار خیرین عرضه کرده و می کند و همچنین مسوولان در این دولت موظفند، خیرین را در حوزه تجارت و بازرگانی که مرتبط با کمک به منافع عموم مردم است، کمک کار باشند.

۲۱:۰۸ | دعوت از کشورهای همسایه برای انتخاب ایران ‌به‌عنوان مسیر ترانزیت کالا

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پارسال رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا به ثبت رسید گفت: با توجه به اجرای کلان پروژه ایران راه، از کشورهای همسایه دعوت کردیم ایران را برای جابه‌جایی کالای خود انتخاب کنند که در تحقق این هدف توسعه زیرساخت‌ها را در برنامه قرار داده‌ایم.

مهرداد بذرپاش که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند گفت: امروز در جریان سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به مازندران هشت هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به مردم تحویل شد و تعداد واحدهای تحویل شده این استان در دولت سیزدهم به ۲۰ هزار واحد رسید.

‌۲۰:۲۷ | وزیر صنعت: مشکل پسماند بابل در دولت مطرح می‌شود

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: مشکل پسماند بابل در دولت مطرح می‌شود تا با همفکری دولتمردان برای گره‌گشایی این موضوع راهکار قطعی اندیشیده شود.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

عباس علی‌آبادی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران همراهی می‌کند شامگاه پنجشنبه بعد از جلسه شورای اداری بابل بیان کرد: برای حل مشکل پسماند بابل دو راهکار وجود دارد که باید آن را اجرایی کنیم. راهکار اول آن است که با کمک مردم و صنایع بتوانیم برای این موضوع راه حل پیدا کنیم و راهکار دیگر آن است که موضوع پسماند بابل در دولت مطرح و برای آن چاره اندیشی شود.

۱۹:۳۸ | بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران در قائمشهر افتتاح شد

همزمان با حضور رئیس‌جمهور در قائمشهر، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی که بزرگترین طرح بیمارستانی مازندران محسوب می‌شود، به بهره برداری رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

مرکز آموزشی درمانی پژوهشی رازی قائمشهر شامگاه پنجشنبه و پس از ۱۷ سال، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزشی درمانی پژوهشی رازی قائم‌شهر گفت که ساخت این پروژه از ۱۷ سال قبل آغاز شد و قرار بود در مدت کوتاهی به سرانجام برسد.

‌۱۹:۳۰ | دولت پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ساری اختصاص داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تخصیص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران برای تکمیل بیمارستان آموزشی ساری خبر داد و گفت: این بیمارستان از جمله طرح‌های مدرن و مهم بیمارستانی کشور به شمار می‌رود که اتمام آن مورد توجه دولت سیزدهم است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع جامع هوشمند آموزشی، درمانی و پژوهشی هزار و ۱۱۰ تختخوابی آیت‌الله طبرسی ساری افزود: فاز اول این بیمارستان، جنرال و دارای ۳۷۰ تخت، فاز دوم بیمارستان روانپزشکی با ظرفیت ۲۰۰ تخت و فاز سوم بیمارستان فوق تخصصی با۵۴۰ تخت است.

۱۹:۱۶ | آغاز ساخت سه شهرک مسکونی مازندران با حضور وزیر راه و شهرسازی

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران، عملیات ساخت سه شهرک مسکونی در گلوگاه، بخش گهرباران ساری و روستای کرفون بابلسر در زمینی به مساحت ۲۲۶ هکتار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

این سه شهرک مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین و با ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی احداث خواهند شد.

۱۸:۳۲ | معاون رئیس جمهور: اقتصاد اولویت نخست کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقتصاد در شرایط کنونی اولویت نخست کشور است، گفت: برای تحول‌آفرینی در بخش اقتصاد باید از ظرفیت مردمی بهره‌مند شد که نتیجه آن، رشد و توسعه کشور در ابعاد گوناگون است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز پنجشنبه در مراسم افتتاح چند طرح گلخانه ای در بهشهر اظهار کرد: مشارکت مردم در بخش اقتصاد، اصل راهبردی تحول در کشور است.


۱۸:۰۷ | همزمان با سفر رئیس‌جمهور، چهار پروژه بندر امیرآباد بهشهر به بهره‌برداری رسید

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، چهار پروژه بندر امیرآباد بهشهر به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

این طرح‌ها با حضور مهرداد بذرپاش به‌عنوان نماینده رئیس جمهور در بهشهر افتتاح شد.

۱۷:۵۴ | عین‌اللهی: توسعه دانشکده‌های طب ایرانی از برنامه‌های وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، تعداد دانشکده‌های طب ایرانی که در کشور فعالیت می کنند را ۹ مورد عنوان کرد و گفت: توسعه آکادمیک و علمی طب ایرانی از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین الهی که رئیس جمهور را در جریان سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه سلامتکده طب سنتی بابل افزود: علمی شدن طب ایرانی از سال ۱۳۸۵ در معاونت آموزشی وزارت بهداشت آغاز شد.

۱۷:۴۸ | تجهیزات اورژانس بیمارستانی ایران به استاندارد جهانی نزدیک‌ است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم با تزریق اعتبار و تامین تجهیزات کافی، تجهیزات اورژانس بیمارستانی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک کرد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

سعید کریمی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار اعلام کرد: این طرح به‌دلیل سرعت بالای انجام تمام فرایندهای ساخت و راه‌اندازی و رعایت بهترین استانداردها و تجهیز کامل از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۷:۱۸ | اختصاص ارز برای واردات نهاده‌های کشاورزی به ۱۱ میلیارد دلار کاهش می‌یابد

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای نهاده‌های کشاورزی ارز اختصاص یافته است، گفت: با همت دست اندرکاران جهاد کشاورزی با افزایش تامین بذر و دیگر نهاده‌های کشاورزی، اختصاص ارز امسال به ۱۱ میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

داود منظور عصر پنجشنبه در نشست فعالان تولیدی و اقتصادی مازندران در آمل افزود: به طور یقین با گسترش مکانیزاسیون و فنی شدن فعالیت های کشاورزی انواع نهاده های کشاورزی به ویژه بذرهای مختلف در داخل کشور قابل تامین است.

۱۷:۰۲ | بهره‌برداری از چهار هزار و ۹۱۳ مدرسه روستایی کشور در دولت سیزدهم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: با افتتاح مدرسه برکت روستای خرماکلای قائمشهر، تعداد مدارس روستایی افتتاح‌شده در دولت سیزدهم به چهار هزار و ۹۱۳ مدرسه رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مجتمع آموزشی روستای خرماکلای قائمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه برکت خرماکلا با رویکرد کانون تربیت و پیشرفت روستا ساخته شد.

۱۶:۳۶ | کارخانه تولید کاغذ بابل با حضور وزیر صمت به‌بهره‌برداری رسید

همزمان با دور دوم سفر هیات دولت به مازندران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه تولید کاغذ با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی «رجه» بخش بندپی از توابع شهرستان بابل به‌بهره‌برداری رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی‌آبادی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز پنجشنبه با حضور در شهرک صنعتی رجه واقع در بندپی شرقی بابل این واحد تولیدی را افتتاح کرد.

‌۱۵:۵۶ | وزیر بهداشت: خیرین ۳۶ هزار میلیارد ریال در بخش درمان سرمایه‌گذاری کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیرین حوزه سلامت پارسال ۳۶ هزار میلیارد ریال در بخش زیرساختی و درمانی کشور در شهرهای مختلف سرمایه‌گذاری کردند.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در سفر به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در بازدید از زیرساخت های درمان شهرستان بابل به خبرنگاران گفت: نقش خیرین در توسعه زیرساخت های درمان کشور بسیار مهم و اثر بخش است.

۱۵:۴۳ | وزیر جهاد کشاورزی: نوسازی شالی‌کوبی‌های مازندران شتاب می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح اصلاح ساختار شالی‌کوبی‌ها با هدف کاهش ضایعات برنج به عنوان آخرین مرحله زنجیره مدرن در تولید برنج مازندران را کُند دانست و گفت:‌ نوسازی شالی‌کوبی‌ها باهدف افزایش راندمان کیفیت برنج در این استان شتاب می‌گیرد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

محمدعلی نیکبخت عصر روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه بسته‌بندی و شالی‌کوبی در آمل از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و چالش‌های پیش روی این صنعت قرار گرفت.

۱۵:۱۵ | اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی دولت برای تکمیل مرکز درمان ناباروری بابل

وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم همزمان با دور دوم سفر استانی به مازندران ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرکز درمان ناباروری بابل اختصاص داد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) بابل افزود: این طرح با پیشرفت ۸۸ درصدی در حال ساخت است که دولت تلاش دارد با تزریق اعتبار مورد نیاز روند تکمیل آن را به اتمام برساند.

۱۵:۰۶ | رییس سازمان شیلات: مازندران قطب پرورش ماهیان خاویاری کشور است

رییس سازمان شیلات ایران، مازندران را قطب پرورش ماهیان خاویاری کشور دانست و گفت: سال گذشته یک‌هزارو ۳۵۰ کیلوگرم خاویار پرورشی و ۱۱۰ تن گوشت ماهیان خاویاری از این استان به خارج صادر شد که ارزآوری خوبی داشته است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

سید حسین حسینی روز پنجشنبه همزمان با سفر استانی هیات دولت به مازندران در بازدید از طرح های شیلاتی استان افزود: طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور یکی از اولویت‌های مهم شیلات است.

۱۵:۰۴ | رشد ۴۶ درصدی تجارت خارجی بندر امیرآباد با کشورهای حاشیه خزر

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد ۴۶ درصدی تجارت خارجی بندر امیرآباد با کشورهای حوزه CIS در سال گذشته گفت: با انجام اقداماتی برای جذب سرمایه بخش خصوصی، ۶۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه و قراداد سرمایه گذاری در این بندر به امضا رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

علی اکبر صفایی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در سفر به بندر امیرآباد به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمار عملکرد بندر امیرآباد شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا با کشورهای CIS هستیم، پارسال حدود هشت میلیون تُن کالا در دریای خزر جابجا شده است و بر اساس آمار از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده ایم.

۱۴:۴۷ | معاون وزیر میراث فرهنگی: روستای کندلوس نوشهر ثبت جهانی می‌شود

معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: روستای کندلوس از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر به زودی در فهرست آثار جهانی ثبت خواهد شد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

جواد واحدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر دور دوم هیات دولت به مازندران در گفت وگو با خبرنگاران در چالوس افزود: ثبت جهانی روستای کندلوس در حال اقدام بوده و ارزیابی نهایی این طرح صورت گرفته و پرونده برای ثبت جهانی به مبادی ذیربط ارجاع شده است.

‌۱۴:۳۸ | خلجی: اهمیت و کارکرد روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در جامعه پنهان نیست

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت در عرصه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را مجاهدتی بزرگ توصیف کرد و گفت: اهمیت و کارکرد این حوزه روز به روز نمایان‌تر می‌شود.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

خلجی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های روابط عمومی استان مازندران، جدایی بین حوزه نظریه‌پردازی و حوزه عمل در عرصه اجرایی روابط عمومی را مشهود دانست و گفت: ارتباط بیشتر و موثرتر مجامع علمی، آموزشی و پژوهشی کشور با روابط عمومی‌ها یک ضرورت مهم است.

۱۴:۳۳ | دولت سیزدهم ۳۱ هزار کلاس درس در کشور ساخت

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ هزار کلاس درس در کشور ساخته شد و به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

حمیدرضا خان‌محمدی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مدارس سوادکوه افزود: این تعداد کلاس درس در قالب ۶ هزار ۹۰۰ طرح اجرا شد.

۱۴:۱۱ | صرفه‌جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید فرآورده‌های فولادی در مازندران

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: با تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه و تامین نیاز کشور در یک واحد تولیدی صنایع فولادی در مازندران، ۱۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی شده است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

معاون علمی رییس جمهور روز پنجشنبه در بازدید از مجموعه‌های صنعتی بشل سوادکوه افزود: گروه صنعتی فولاد بهمن که در شهرک صنعتی بشل سوادکوه قرار دارد با تولید سالیانه ۱۲۰ هزار تن، نیاز صنایع کشور به انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه را تامین می‌کند و توانست زمینه‌ساز دست‌کم ۱۰ میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی شود.

۱۴:۰۳ | وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست حمایتی دولت سیزدهم از روند درمان بیماران «سخت‌ درمان» گفت: رایگان شدن درمان بیماران مبتلا به سرطان از برنامه‌های آتی این وزارتخانه است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اجرای عملیات ساخت بیمارستان بابلسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه افراد مبتلا به سرطان توان کار ندارند و هزینه‌های گزافی برای درمان به خانواده آنان تحمیل می‌شود، رایگان‌شدن خدمات، دغدغه بیماران و خانواده‌های آنان در همه مراحل درمانی را از بین خواهد برد.

۱۳:۵۸ | وزیر صمت: دولت سیزدهم از طرح‌های صادرات‌محور حمایت می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح‌های دانش بنیانی که دارای رویکرد صادرات‌محور و تولیدات آن‌ها مورد نیاز کشور باشد از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

عباس علی‌آبادی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی بابل بیان کرد: با توجه به شعار سال، رسیدگی به واحدهای تولیدی فعال از برنامه‌های جدی دولت است.

۱۳:۴۸ | معاون وزیر: رونق اقتصاد گردشگری مازندران نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رونق اقتصاد گردشگری مازندران نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی ، هدفمند و مشخص است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

جواد واحدی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از هتل پنج ستاره آراز نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مازندران با برخورداری از موقعیت‌های ممتازی نظیر دریا، جنگل، جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی، الگوی گردشگری کشور به شمار می‌رود و باید با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های خدادادی در قالب برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند تلاش کرد.

۱۳:۴۳ | وزیر بهداشت: ۱.۵ میلیون بیمار خارجی برای درمان به ایران سفر کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که پیشرفت علم پزشکی ایران کم نظیر است، گفت: ۱.۵ نیم میلیون بیمار از کشورهای مختلف منطقه سال گذشته برای درمان به ایران سفر کردند.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در جریان دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: پیشرفت علم پزشکی ایران به درجه ای از توانمندی رسیده که بیماران زیادی از کشورهای منطقه برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

‌۱۳:۰۵ | معاون وزیر صنعت: یک‌هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی راکد کشور به مدار تولید بازگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پارسال و با حمایت دولت سیزدهم، یک‌هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی راکد کشور به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه افزود: هدفگذاری امسال این وزارتخانه نیز افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و بازگشت یک‌هزار و ۹۵۹ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید است.

۱۳:۰۳ | وزیر جهاد کشاورزی: نهاده‌های دامی با قیمت مناسب تامین می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اظهار این که حمایت از تولیدات داخلی بخش کشاورزی و دامپروری از اولویت‌های دولت است، گفت: نهاده‌های دامی برای گسترش و رشد دامداری با قیمت مناسب تامین می‌شود.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در بازید از در واحد پرواربندی گوساله هزار راسی منطقه آلشرود نور افزود: وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و عشایر به صورت ویژه حمایت می‌کند.

۱۲:۴۶ | وزیر راه و شهرسازی بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری را افتتاح کرد

همزمان با دور دوم سفر استانی به مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بوستان جنگلی «سکوتپه» شهر ساری به‌عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در آیینی به بهره‌برداری رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، مرحله نخست این بوستان جنگلی شامل ۲۰۰ هکتار را افتتاح کرد.

۱۲:۳۰ | فیلم - وزیر بهداشت دانشکده دندانپزشکی بابل افتتاح کرد

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در جریان دور دوم سفر استانی رییس جمهور به مازندران، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل را افتتاح کرد.

۱۲:۲۳ | دولت سیزدهم طلسم ۹ ساله بهره برداری از مرکز آموزشی درمانی بابل را شکست

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت بعد از ۹ سال با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور بهرام عین اللهی روز پنجشنبه همزمان با دور دوم سفر استانی هیئت دولت به مازندران این طرح آموزشی درمانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بابل افتتاح شد.

۱۲:۱۸ | بذرپاش: ۴۰۶ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در مازندران تامین شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۶ هکتار زمین شهری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن جوانان در مازندران تامین شد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری اظهار داشت: در جریان دور سفر سفر رئیس جمهور به مازندران عملیات اجرایی ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین و در قالب سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود.

۱۱:۴۸ | دستگاه کمک ناوبری فرودگاه شهدای ساری با حضور وزیر راه افتتاح شد

همزمان با دور دوم سفر استانی هیات دولت به مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری به بهره‌برداری رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه همچنین از فرودگاه شهداری ساری بازدید و دستگاه و سامانه کمک ناوبری ILS این فرودگاه را افتتاح کرد.

‌ ۱۱:۴۴ | خط تولید ۲ واحد صنعتی درمازندران به بهره برداری رسید

همزمان با سفر هیات دولت به مازندران و با حضور داود منظور رییس سازمان برنامه بودجه، خط تولید ۲واحد صنعتی در آمل و محمود آباد به بهره برداری رسید.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گزارش خبرنگار ایرنا، خط تولید کمباین و تراکتور شرکت دانش بنیان خزر الکتریک با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر در آمل به بهره برداری رسیده است.

۱۱:۳۲ | وزیر بهداشت:‌ عملکرد دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های بیمارستانی مازندران مطلوب است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، گفت: در دولت سیزدهم طرح‌های بیمارستانی و درمانی زیادی در این استان اجرا شده است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در جریان بازدید از بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی در حال ساخت بابلسر افزود: تکمیل بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی رازی قائمشهر از جمله طرح های مهم بیمارستانی در استان مازندران به شمار می‌رود که پس از سال‌ها رکود با تزریق اعتبار لازم به اتمام رسیده است.

۱۱:۲۳ | معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: راهبرد دولت سیزدهم، حمایت از سرمایه‌گذاران است

جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همه کوشش و هم و غم دولت جهادی اتخاذ ساز و کار تشویقی و گره‌گشایی برای حمایت از سرمایه‌گذاران است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گزارش خبرنگار ایرنا ، واحدی روز پنجشنبه در جریان سفر استانی هیات دولت به استان مازندران و در بازدید از هتل پنج ستاره آراز نوشهر، افزود: باید بستر فعالیت برای سرمایه‌گذاران که بدون دریافت تسهیلات بانکی اقدام به اجرای طرح می‌کنند، بیشتر فراهم شود.

‌۱۱:۱۰ | عین‌اللهی: دولت سیزدهم ۱۱ هزار میلیارد ریال برای بخش بهداشت مازندران هزینه کرد

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای اجرای مصوبات دور نخست سفر هیات دولت به مازندران، تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل و فراهم‌کردن زیرساخت‌های بهداشتی این استان اختصاص یافته است.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

وزیر بهداشت که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، روز پنجشنبه افزود: در دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران برای حوزه وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، اجرای ۹ طرح با هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون هفت مصوبه اجرا شده و ۲ مصوبه در دست اجرا است.

۱۰:۵۸ | معاون رئیس جمهور: قفل تکمیل جاده ساری -تاکام با سه هزار میلیارد ریال اعتبار باز شد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام خبرداد و گفت: در دوم سفر آیت الله رئیسی برای این طرح سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

منصوری که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه افزود: تعریض و چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام که از جمله راه‌های مهم و راهبردی استان مازندران به شمار می‌رود، مطالبه مردم منطقه است که از نگاه و نظر دولت سیزدهم دور نمانده است.

۱۰:۲۵ | معاون رئیس جمهور:اجازه زمین خواری به خوشن نشینان نمی‌دهیم

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ذکر این نکته که در دولت مردمی سیزدهم جلوی تجاوز و تفکیک عرصه های طبیعی در مازندران گرفته شده است، گفت: اجازه تداوم زمین خواری را به خوشن نشینان در کلاردشت نمی دهیم.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

سلاجقه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از رودخانه حفاظت شده سردآبرود کلاردشت در جمع خبرنگاران افزود: همه دستگاه‌های ملی باید به نظام مسایل زیست محیطی این خطه شمالی اهتمام ویژه داشته باشند.

۱۰:۰۲ | معاون اجرایی رئیس‌جمهور: دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد هراز اختصاص داد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان مازندران، گفت: دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سد هراز این استان اختصاص داد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

منصوری روز پنجشنبه در ساری اظهار کرد: سد هراز از جمله طرح های مهم و زیرساختی برای جبران تنش‌آبی کشاورزی به شمار می رود که در دور دوم سفر رئیس جمهور برای تکمیل آن اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

۹:۵۴ | نیکبخت: به رونق کشاورزی مازندران کمک می‌کنیم

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان محمودآباد پس از ادای احترام به شهدای روستای «اورطشت»، گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا به رونق تولید و اشتغال در بخش کشاورزی استان کمک کنیم.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

محمدعلی نیکبخت بر ضرورت حمایت از کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی در استان مازندران تأکید کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با ارائه تسهیلات و اعتبارات لازم، به رونق تولید و اشتغال در این بخش کمک کنیم.

۹:۲۹ | وزیر راه: ۹ هزار و ۵۴۰ خانه در مازندران به متقاضیان واگذار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان با دور دوم سفر استانی دولت به مازندران، ۹ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در این استان به متقاضیان واگذار می‌شود.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

به گفته مهرداد بذرپاش در این سفر همچنین عملیات اجرایی ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۲۲۶ هکتار زمین با ایجاد سه شهرک مسکونی آغاز می‌شود.

۹:۱۳ | معاون علمی رئیس جمهور از واحدهای تولیدی صنعتی مازندران دیدن کرد

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در شهرستان سوادکوه از واحدهای گروه صنعتی فولاد بهمن و مازرون فوم در شهرک صنعتی بشل این شهرستان دیدن کرد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

معاون علمی رییس جمهور به عنوان نماینده دولت در سفر به مازندران به شهرستان های سوادکوه ،‌قائمشهر و بهشهر رفته است.

۹:۰۴ | معاون رییس جمهور به مقام شهدای «سورک» مازندران ادای احترام کرد

داوود منظور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز(پنجشنبه) همزمان با سفر استانی دولت به مازندران با حضور در گلزار شهدای شهر سورک به شهدای منطقه ادای احترام کرد.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

همزمان با آغاز دومین سفر هیات دولت به مازندران با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، ۲ واحد تولیدی صنعتی واقع در شهرک امامزاده عبدالله آمل افتتاح خواهد شد.

۸:۱۳ | ادای احترام معاون رئیس جمهور به مقام شامخ شهدا در کلاردشت

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز پنجشنبه با حضور در مزار شهدای گمنام و مدافع حرم و جنگ تحمیلی کلاردشت، ضمن قرائت فاتحه، نام و یاد شهیدان والامقام را گرامی داشت.

دولتمردان در مازندران/ از ثبت جهانی کندلوس تا نوسازی شالیکوبی‌ها (به‌روز رسانی می‌شود)

سلاجقه همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور به استان مازندران برای بررسی معضلات زیست محیطی وارد این استان شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha