با تعطیلی مدارس شادی را برای خانواده خود بسازید

با نزدیک شدن به زمان تعطیلی مدارس، خانواده‌ها می‌توانند فرصت‌های زیادی را برای گذراندن زمان با کیفیت در کنار هم به عنوان یک خانواده شاد فراهم کنند. به جای استفاده از این زمان برای تنبلی، فعالیت‌های مقرون به صرفه و مناسب خانواده وجود دارد که می‌توانید در روال تعطیلات مدرسه خود بگنجانید.

گروه ایرنا زندگی - تا چند روز آینده دبستانی‌ها و تا چند هفته آینده سایر مدارس تعطیل می‌شوند. فقط فکر کلاس‌های تابستانی برای کودکان خود نباشید. شما می‌توانید لذت و شادی را به راحتی با در کنار خانواده بودن به فرزندان خود و سایر افراد خانواده هدیه دهید. می‌دانید از کجا شروع کنید؟ ما به شما لیستی از فعالیت‌های در دسترس و اقتصادی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید تعطیلات شادی را برای خانواده خود بسازید.

رفتن به گردش

بچه ها را در تهیه میان وعده‌های خوشمزه پیک نیک و بردن آنها به پارک مشارکت دهید. حتما نباید مسافت دوری طی کنید پارک سر کوچه هم مناسب است اما اگر می‌خواهید دورتر بگردید، پارکی متفاوت از پارکی که معمولاً بازدید می‌کنید را امتحان کنید. به یاد داشته باشد وسیله بازی مانند یک توپ، بدمینتون و.... همراه داشته باشید که بتوانید با هم بازی کنید.

از فعالیت های آبی لذت ببرید

بچه ها همیشه عاشق آب بازی هستند حالا این آب بازی می‌تواند؛ استخر شنا، دریا، دریاچه یا حتی آبپاش باشد. برای سرگرمی بیشتر، اسباب بازی‌های آبی، بادکنک‌های آبی یا تفنگ‌های آبپاش را در نظر بگیرید. اگر این خارج از بودجه شما است، به جای آن قایق‌های کاغذی بسازید و با آن‌ها در وان یا یک لگن آب در حمام مسابقه بدهید؟

با تعطیلی مدارس شادی را برای خانواده خود بسازید

با بچه‌ها به کتاب‌خانه بروید

به بچه‌ها اجازه دهید کتاب‌های مناسب سن خود را انتخاب کنند که برایشان جذاب باشد، سپس زمانی را برای خواندن با هم اختصاص دهید.

طبیعت را کاوش کنید

این کاوش می‌تواند شامل؛ کاشت گل در باغ، جمع‌آوری سنگ‌ها برای نقاشی، ساخت هتل حشرات، بالا رفتن از درختان یا برنامه‌ریزی برای یک پیاده‌روی در یک مسیر طبیعی باشد. پیشنهاد «پیاده‌روی» راه مناسبی برای هیجان‌انگیز نگه داشتن بچه‌های کوچکتر و مشتاق کردن آن‌ها نیست.

با تعطیلی مدارس شادی را برای خانواده خود بسازید

حیله گر شوید

انجام کارهای هنری و صنایع دستی با هم یک راه سرگرم کننده برای بچه ها است تا خلاقیت خود را به جریان بیاندازند. بسته به سن آنها و لوازم هنری که در دسترس دارید، می توانید از چیزهایی که معمولا دور می ریزید، مانند جعبه تخم مرغ یا جا رول توالت، برای ساختن اسباب بازی های جدید استفاده کنید.

مسابقات بازی‌های رومیزی

بازی‌های رومیزی یک راه عالی برای سرگرم کردن بچه ها است! بازی‌هایی را انتخاب کنید که همه می‌توانند بازی کنند و سرگرمی را به یک مسابقات تبدیل کنید. می‌توانید یک برگه مسابقات بکشید و آن را به دیوار آویزان کنید تا بازی‌های هفتگی و اینکه چه کسی برنده است را پیگیری کنید!

تماشای فیلم

اگر میخواهید در تعطیلات بچه‌ها را به فضای باز ببرید اما هوا خیلی گرم است، آن‌ها  را به سینما ببرید. و اگر خارج از بودجه شما است، یکی از فیلم‌های مورد علاقه همه اعضا را انتخاب کنید، کمی ذرت بو دهید و یک روز سینما در خانه داشته باشید.

کمپ در حیاط

چادر بزنید و شب را در حیاط بگذرانید. برای افزودن به لذت، کنار چادر آتش کوچکی درست کنید  و سیب زمینی و قارچ تنوری به عنوان شام میل کنید.

از نزدیک‌ترین مزرعه به خانه خود دیدن کنید

به نزدیک ترین مزرعه نزدیک خانه خود بروید و از چیدن و خورردن محصولات تازه لذت ببرید.

با تعطیلی مدارس شادی را برای خانواده خود بسازید

گنج یابی داشته باشید

لیستی از اشیاء (چوب، برگ، گل و غیره) ایجاد کنید که بسته به سن فرزندانتان می‌توانید آن ها را بنویسید یا به شکل تصویر ارائه دهید. از طرف دیگر، یک گنج یابی با سرنخ های جهت دار ترتیب دهید. گزینه دیگر این است که جستجوی گنج خود را در اطراف اقلام یا اشیاء رنگی مختلف با حروف خاصی شروع کنید.

از ساحل دیدن کنید

اگر در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنید، برنامه‌ای برای گذراندن یک روز در ساحل ترتیب دهید. قلعه های شنی بسازید، در دریا شنا کنید، بادبادک هوا کنید و دزدان دریایی بازی کنید. اگر ساحل خیلی دور است، در یک سینی با ماسه و آب برای کودک خود ساحل بسازید و از ساحل کوچک دست‌ساز خود لذت ببرید.

ورزش کنید

فعالیت‌های ورزشی زیادی وجود دارد که شما و بچه‌هایتان می‌توانید در حیاط یا پارک محلی از آن لذت ببرید؛ زمین‌هایی با موانع ایجاد کنید، ورزش‌های پرشی انجام دهید، پرش، هولاهوپ، توپ بازی و ....

با تعطیلی مدارس شادی را برای خانواده خود بسازید


پیتزای رنگارنگ درست کنید

چه کسی پیتزا را دوست ندارد؟ مجموعه ای از سبزیجات رنگارنگ را خرد کنید و به فرزندان خود اجازه دهید پیتزاهای خود را درست کنند. سپس از خوردن آن‌ها سر میز شام لذت ببرید.

چیز جدیدی یاد بگیرید

تعطیلات مدارس بهترین زمان برای یادگیری چیزهای جدید است! خواه یاد گرفتن شنا، دوچرخه سواری، اسکیت بورد، نوشتن، نقاشی یا آشپزی و.... هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست حال میتواند یادگیری، یادگیری یک زبان جدید باشد خواه یک دستور غذای جدید

زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

مهم نیست که در تعطیلات مدرسه چه کاری انجام می دهید، مطمئن شوید که زمانی را برای استراحت اختصاص داده اید. با هم بخوانید، فیلم تماشا کنید یا در آغوش بگیرید و از اوقات با کیفیتی با هم لذت ببرید.

یک دفتر خاطرات عکس بسازید

این آخرین مورد در لیست ما است زیرا مهم نیست که کدام فعالیت را در تعطیلات مدارس خود انجام دهید،مهم آن است که از این زمان لذت ببرید و به خاطر بسپارید. یک دفترچه خاطرات عکس، چه چاپی و چه دیجیتال، راهی ویژه برای پیگیری تمام فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای است که شما و خانواده با هم انجام داده‌اید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.