قطع سامانه پستی برای تسهیل خرید از نمایشگاه مجازی/ ثبت فروش ۴۹۷ میلیارد تومانی

تهران- ایرنا- به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتصال سامانه پست با نمایشگاه به شکل موقت قطع شد تا خریداران بتوانند با سرعت بیشتر خرید خود را انجام دهند و در ساعت پایانی شب این اتصال برقرار خواهد شد تا ناشران و کتاب‌فروشان بتوانند بسته‌های پستی خود را تکمیل کنند و به پست تحویل دهند، این توقف به نفع مخاطبان انجام شد.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، دهمین نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی قائم مقام این رویداد ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با یازدهمین و آخرین روز برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد.

علی رمضانی با اعلام اینکه در دهمین روز نمایشگاه کتاب جمعیت چندصد هزار نفری از این رویداد فرهنگی بازدیدکردند، گفت: دیروز در بخش حضوری و مجازی پرفروش‌ترین روز بود البته اینطور که پیش‌ می‌رود در روز پایانی پرفروش‌ترین روز را خواهیم داشت.

سامانه پستی برای تسهیل خرید مردمی در روز پایانی نمایشگاه کتاب به شکل موقت قطع شد

به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتصال سامانه پست با نمایشگاه به شکل موقت قطع شد تا خریداران بتوانند با سرعت بیشتر خرید خود را انجام دهند و در ساعت پایانی شب این اتصال برقرار خواهد شد تا ناشران و کتاب‌فروشان بتوانند بسته‌های پستی خود را تکمیل کنند و به پست تحویل دهند، این توقف به نفع مخاطبان انجام شد زیرا در روزهای آخر با حجم قابل توجهی از مخاطبان مواجه هستیم.

او در بیان برشی از نظرسنجی روزانه مردمی از نمایشگاه کتاب اعلام کرد: از مردم درباره تاریخ برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت سوال پرسیده شد و ۷۵ درصد مردم این تاریخ را مناسب دانستند. مردم در دهمین روز نمایشگاه کتاب افزایش تعداد سطل‌های زباله را مطالبه کردند.

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب، سه نقطه قوت از نظر مردم در دهمین روز این رویداد فرهنگی تخفیف ناشران، قیمت مناسب در بخش مجازی و جذابیت بخش کودک و نوجوان بود و نقاط ضعف این روز از نظر مردم تهویه نامناسب، ناکافی بودن امکانات نمایشگاه در روزهای تعطیل و آنتن‌دهی ضعیف در نمایشگاه کتاب بود. در روز دهم حداقل نمره یعنی ۷۰ از صد در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب دریافت شد.

او ادامه داد: در یازدهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب یعنی آخرین روز این رویداد فرهنگی کمترین تعداد نشست‌های فرهنگی یعنی ۱۹ نشست در سراهای اصلی با حضور حدود ۵۰ کارشناس برگزار شد. باید در نظر داشت نهادها، سازمان‌ها و ناشران هم برنامه‌هایی برگزار کردند که آمار آن‌ها در این تعداد نیست.

هیات رسیدگی به تخلفات در دهمین روز نمایشگاه ۱۰ رای صادر کرد

رمضانی در بیان آرای صادر شده توسط هیات رسیدگی به تخلفات اعلام کرد: در پایان دهمین روز نمایشگاه کتاب هیات رسیدگی به تخلفات ۱۰ رای صادر کرد. همچنین رای صادر شده برای یک ناشر با مستندات جدید مورد بررسی قرار گرفت و این ناشر تبرئه شد. تخلف ناشران فروش کتب سایر ناشران، فروش کتاب‌های بدون مجوز، فروش با درگاه‌های غیرمجاز، فروش کتاب در سالن غیرتخصصی بود.

به گفته قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همه ناشران ملزم به ارائه تعهد کتبی شدند و آرا در پرونده آن‌ها درج شد. حکم ناشران محرومیت از تسهیلات، کاهش متراژ و محرومیت حضور در نمایشگاه دوره بعد و برای دو مورد هم محرومیت از ۲ دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. یک ناشر هم با توجه به محل فعالیتش از شرکت در نمایشگاه استانی محروم شد.

در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰۱ کتاب‌فروشی فعالیت کردند

رمضانی در اعلام میزان فروش تا پایان روز دهم سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا پایان روز دهم در بخش حضوری ۳۱۹ میلیارد تومان فروش انجام شد، از این مبلغ ۲۲۳ میلیار تومان در درگاه رسمی و ۹۶ میلیارد تومان در درگاه غیررسمی ثبت شد.

سه ناشر کودک و نوجوان در بخش حضوری رتبه‌های اول، دوم و سوم فروش را ثبت کردند

به گفته قائم مقام این دوره نمایشگاه در بخش مجازی تا پایان روز دهم ۱۷۸ میلیارد تومان فروش انجام شد، از این میزان ۱۳۵ میلیارد تومان مربوط به ناشران و ۴۳ میلیارد تومان مربوط به کتاب‌فروشان بود.

او در بیان اعلام آمار تجمیعی فروش در دهمین روز بیان کرد: جمع کل فروش حضوری و مجازی ۴۹۷ میلیارد تومان بود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب افزود: در بخش مجازی یک میلیون و ۵۰ هزار نسخه به فروش رفت که در ۵۹۰ هزار بسته برای مخاطبان ارسال شد.

رمضانی گفت: سه ناشر کودک و نوجوان در بخش حضوری رتبه‌های اول، دوم و سوم فروش را ثبت کردند.

به گفته وی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب ۳۶۰ کتاب‌فروشی ثبت نام کردند و ۳۰۱ کتاب‌فروشی توانستند در این دوره فعالیت کنند. از این تعداد ۷۸ کتاب‌فروشی در تهران و ۲۲۳ کتاب‌فروشی در سایر استان‌ها بودند. حضور کتاب‌فروشی‌ها در سایر استان‌ها کمک می‌کند تا دیگر استان‌ها هم درگیر نمایشگاه باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha