۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲:۱۸
کد خبر: 82897793
T T
۰ نفر
نمایندگان انجمن ها برای عضویت در شورای عالی علوم انتخاب شدند

تهران - ایرنا - انتخابات نمایندگان انجمن های علمی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) روز چهارشنبه برگزار و تركیب اعضای جدید مشخص شد.

به گزارش چهارشنبه شب گروه علمی ایرنا از دبیرخانه شورای عالی عتف، بهزاد قره یاضی و مجید قاسمی به عنوان نمایندگان انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محمدرضا واعظ مهدوی به عنوان نماینده انجمن های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور، حائز اكثریت آرا شده و به شورای عالی عتف راه یافتند.
سید محمد امین قانعی راد، محمد همایون صدر و امید سبزواری هم به عنوان اعضای علی البدل این شورا انتخاب شدند.
بر اساس ماده 9 شیوه‌نامه انتخاب نمایندگان تشكل‌ها و انجمن‌های علمی در شورای عالی عتف، دو نماینده منتخب انجمن‌های علمی در شورای عالی از میان كاندیداهای انجمن‌های علمی برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یك عضو از میان كاندیداهای انجمن‌های علمی برتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انتخاب می شوند.
این شورا كه بر اساس ماده 99 قانون برنامه سوم توسعه و مواد سه و چهار قانون تشكیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب مرداد 1383) تاسیس شده بود، به عنوان یك نهاد فرابخشی سیاست گذار در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری كشور شناخته می شود.
در این شورا هفت وزیر و رئیسان سازمان های مدیریت و برنامه ریزی، بانك مركزی، فرهنگستان‌ علوم، نمایندگان رؤسای دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و تعدادی از صاحب نظران بخش‌های تولیدی و خدماتی دولتی و خصوصی عضویت دارند و انجام وظایف دبیرخانه‌ای این شورا طبق قانون به وزارت علوم محول شده است.
شورای عالی عتف از نظر ساختار اجرایی متشكل از یك كمیسیون دائم بر اساس ماده 9 آیین نامه داخلی، 11كمیسیون تخصصی و یك كمیسیون تدوین و هماهنگی است كه كمیسیون دائم برای استمرار و تسریع فرایند تصمیم گیری و كارشناسی اولیه و دستور كارهای شورای عالی تشكیل شده است.
علمی ** 9157 *شبس* 9386 *1613*
۰ نفر