۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 83295080
T T
۰ نفر
واحد استحصال شمش طلا در خوي ماه آينده به بهره برداري مي رسد

اروميه - ايرنا - مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: واحد استحصال شمش طلا تا اوايل خرداد امسال در ناحيه صنعتي ايواوغلي خوي به بهره برداري مي رسد.

علي عبدلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همه مراحل ساخت خط توليد اين واحد انجام شده و در حال حاضر مراحل ساخت ساختمان هاي اداري در دست اجراست.
وي بيان كرد: اين واحد ظرفيت توليد 300 كيلوگرم طلا و 300 كيلوگرم نقره در سال را دارد و با اتمام آن، صنعت پايين دستي طلا و نقره در شمال استان پررونق مي شود.
وي ادامه داد: اين واحد نخستين كارخانه اي است كه بدون نياز به سيانور اقدام به استحصال شمش طلا مي كند.
وي بيان كرد: براي بهره برداري از اين واحد توليدي 104 ميليارد و 181 ميليون ريال سرمايه گذاري شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: اين واحد توليدي در 12 هزار و 904 مترمربع از ناحيه صنعتي ايواوغلي در حال راه اندازي است.
عبدلي اظهار داشت: با بهره برداري از اين واحد توليدي براي 81 نفر اشتغالزايي مي شود.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از لحاظ تنوع و غناي مواد معدني، رتبه سوم كشوري را به خود اختصاص داده و 52 نوع از 68 ماده معدني شناسايي شده در كشور در اين استان شناسايي شده كه 20 نوع آن در مرحله اكتشاف و 31 نوع در مرحله بهره برداري است.
طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلي متال ها از با ارزش ترين ذخاير معدني شناسايي شده در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
واحد معدني طلاي 'زرشوران ' تكاب به عنوان بزرگترين معدن طلاي خاورميانه با ظرفيت توليد 6 تن طلا در سال و طلاي 'آق دره' اين شهرستان فرصتي را ايجاد كرده است تا حلقه هاي اول توليد اين محصول گرانبها در جنوب استان شكل گيرد.
بر اساس اعلام كارشناسان 2 پهنه معدني مستعد به مساحت هفت هزار و 200 كيلومترمربع در شمال و جنوب آذربايجان غربي وجود دارد.
محدوده هاي اين پهنه ها بر اساس ساختار زمين شناسي و امكان وجود كاني زايي از نوع فلزي و غيرفلزي شامل سنگ آهن، كروميت، مس، منگنز و طلا تعيين شده و تاكنون كاني زايي كروميت، مس و آهن در اين محدوده ها تشخيص داده شده است.
9918/2093

سرخط اخبار استان‌ها