۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83291383
T T
۰ نفر

دانش آموزان مهابادي روز «زمين پاك» را جشن گرفتند

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83291383
دانش آموزان مهابادي روز «زمين پاك» را جشن گرفتند

مهاباد - ايرنا - دانش آموزان مهابادي همزمان با روز جهاني «زمين پاك» با هدف يادآوري ضرورت جلوگيري از آلوده سازي زمين و محيط زيست، اين روز را جشن گرفتند.

به گزارش ايرنا، رييس اداره حفاظت محيط زيست مهاباد روز پنجشنبه در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: كارشناسان اين اداره به مناسبت روز زمين پاك از نزديك در خصوص مسايل زيست محيطي و راه هاي كاهش توليد زباله و آلودگي آب و خاك با دانش آموزان به بحث و گفت و گو پرداخته و به 150 دانش آموز مقطع اول ابتدايي به صورت چهره به چهره آموزش هاي لازم را ارايه كردند.
فاروق سخنور دانش افزايي براي ترويج فرهنگ و اخلاق زيست محيطي در بين جامعه دانش آموزي را به عنوان يكي از اصول حقوق شهروندي ضروري دانست و بيان كرد: برگزاري اين برنامه به منظور ايجاد تعهد و مسووليت پذيري كودكان در برابر محيط زيست و ماندگاري خاطره اي از روز زمين پاك در ذهن آنان و ايجاد انگيزه براي تلاش و همكاري آنان در جهت حفظ محيط زيست در آينده است.
به گزارش ايرنا، توزيع 100 جلد كتاب آموزشي با عنوان زباله و بازيافت و دفاتر نقاشي با مضمون شعار سال محيط زيست، اجراي سرود، دكلمه توسط دانش آموزان و بازديد از نمايشگاه نقاشي دانش آموزان با موضوع زمين از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.
همزمان با فرا رسيدن روز زمين پاك در طول اين هفته نظير اين آيين در مدارس «محمد صفا» و «دانش» روستاي خورخوره نيز برگزار شد.
با توجه به اهميت حفاظت از گونه‌هاي زيستي در سال ١٩٧٠ روز ٢٢ آوريل روز جهاني زمين نام‌گذاري و اين روز از سال ١٣٧٨ وارد تقويم ايران شد. ‌
همه ساله شعاري براي اين روز درنظر گرفته مي‌شود كه شعار جهاني امسال «حفاظت از گونه‌هاي زيستي» و در ايران نيز «حفاظت از گونه‌هاي زيستي، نه دوباره به زباله و پلاستيك» تعيين شده است.
اين شهرستان داراي 197 هزار هكتار مراتع روستايي و ييلاقي و يكهزار هكتار جنگل است.
مهاباد همچنين داراي پنج تالاب كاني برازان، قوپي باباعلي، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق با بيش از 150 گونه پرنده آبزي و كنارآبزي است.
9903/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها