۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83290170
T T
۰ نفر

كيفيت هواي بوكان براي گروه هاي حساس ناسالم است

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83290170
كيفيت هواي بوكان براي گروه هاي حساس ناسالم است

مهاباد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست بوكان گفت: به علت وجود دود غليظ در هوا، وضعيت هواي اين شهر در حالت ناسالم براي گروه هاي حساس قرار گرفته است.

رحيم عبدالكريمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: آلودگي هواي بوكان از شامگاه گذشته آغاز شده و هم اكنون به 200 ميكروگرم بر مترمكعب رسيده كه بيش از يك برابر حد مجاز است.
وي ميزان ذرات موجود pm 2.5 در هواي اين شهرستان را 65 ميكروگرم بر مترمكعب اعلام كرد كه بيش از 2 برابر حد نرمال است.
وي در خصوص علت آلودگي هواي شهر بوكان اظهار داشت: در پي ورود توده هواي سرد به منطقه و اقدامات پيشگيرانه باغداران براي جلوگيري از سرمازدگي درختان ميوه از جمله روشن كردن آتش در باغ ها، دود غليظي اطراف شهر بوكان را فرا گرفته است و اين امر باعث آلودگي هواي اين شهر شده است.
وي از عموم شهروندان به ويژه زنان باردار، كودكان خردسال، بيماران آسمي و قلبي و عروقي خواست تا حد ممكن از ترددهاي غيرضروري در بيرون از منزل و رفتن به هواي آزاد پرهيز كنند.
به گزارش ايرنا، كشاورزان و باغداران از روز گذشته اقدام به جمع آوري لاستيك كهنه ماشين در سطح شهرستان كرده و شب گذشته آن را در دخل و خارج از باغات خود به آتش كشيدند تا از يخ زدگي باغات جلوگيري كنند كه اين امر باعث شده كه هواي منطقه را يك لايه از دود غليظ فراگيرد.
بوكان با 251 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها