۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83253202
T T
۰ نفر

6000 گردشگر نوروزي از تكاب بازديد كردند

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۴
کد خبر: 83253202
6000 گردشگر نوروزي از تكاب بازديد كردند

مهاباد - ايرنا - فرماندار تكاب گفت: بيش از 6 هزار گردشگر نوروزي از پنج روز گذشته تاكنون از اماكن تاريخي اين شهرستان به ويژه مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان و كوه زندان بازديد كردند.

علي مكرمي روز يكشنبه در جريان بازديد از پايگاه خدمات سفرهاي نوروزي هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 80 نفر از اين تعداد، گردشگر خارجي هستند كه از كشورهاي مختلف به تكاب سفر كرده اند.
وي با بيان اينكه تكاب از شهرهاي هدف گردشگري آذربايجان غربي است، اظهار داشت: گردشگران نوروزي از 29 اسفند گذشته وارد اين شهرستان شده اند و بيشتر آنها در هتل ها و اقامتگاه هاي بوم گردي در تخت سليمان اقامت مي كنند.
وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود حدود 20 هزار نفر در ايام عيد نوروز به اين شهرستان سفر كنند، بيان كرد: تمهيدات و امكانات لازم براي رفاه حال مسافران نوروزي و سفري ايمن، خوب و خاطره انگيز فراهم شده است.
فرماندار تكاب ادامه داد: وضعيت نامناسب جاده ها و محورهاي مواصلاتي از مهمترين مشكلات اين شهرستان است كه تلاش مي كنيم تا 6 ماه آينده زيرساخت هاي ارتباطي با اجراي طرح هاي راهسازي و توسعه و اصلاح محورها ارتقا يابد.
مكرمي افزود: تكاب ظرفيت ها و پتانسيل هاي مناسبي براي توسعه و رونق گردشگري دارد و اميدواريم با بهبود وضعيت جاده ها، صنعت گردشگري در اين شهرستان به سمت ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي حركت كند.
وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام ' رونق توليد ' بيان كرد: اقشار مختلف مردم و مسوولان بايد همه با هم براي تحقق شعار محوري سال 1398 و حمايت از توليد و مصرف كالاي ايراني به منظور ايجاد و توسعه اشتغال تلاش كنند.
به گزارش ايرنا، مجموعه ميراث فرهنگي و گردشگري و محوطه باستاني 12 هكتاري تخت سليمان تكاب در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و در سال 1382به عنوان چهارمين اثر ملي كشور و نخستين اثر پس از انقلاب اسلامي در فهرست آثار جهاني سازمان يونسكو به ثبت رسيد.
چمن متحرك چملي گل، آبشار دوقلوي قينرجه، زندان سليمان، مجموعه چشمه هاي آبگرم احمد آباد و قينرجه، كاخ ها و خانه هاي اربابي از ساير آثار طبيعي و تاريخي شهرستان تكاب است.
شهرستان تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و بيش از 170 اثر ميراث فرهنگي و گردشگري تاريخي و طبيعي ثبت شده ملي دارد و به عنوان يكي از شهرهاي گردشگر پذير كشور هر ساله در ايام عيد نوروز پذيراي مسافران و گردشگراني از شهرهاي مختلف كشور است.
7514/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها