۳ آبان ۱۳۹۷، ۸:۱۴
کد خبر: 83077920
T T
۰ نفر
آب آلوده اهالي روستاي درياس مهاباد را راهي بيمارستان كرد

مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان مهاباد گفت: استفاده از آب آلوده يكي از چشمه هاي تامين كننده آب مصرفي روستاي «درياس» موجب مسموميت تعدادي از اهالي اين روستا و بستري شدن تعدادي از كودكان در بيمارستان امام خميني (ره) اين شهرستان شد.

سامرند مرزنگ چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: منبع اين آلودگي در پي بروز مواردي از بيماري روده اي و گوارشي در بين تعدادي از دانش آموزان و اهالي روستا شناسايي شد.
وي اضافه كرد: پس از بررسي هاي ميداني مشخص شد كه يكي از چشمه هاي تامين كننده آب آشاميدني روستا داراي آلودگي ميكروبي بوده است و بلافاصله با هماهنگي هاي بين بخشي نسبت به قطع و خارج كردن چشمه از شبكه آبرساني روستا اقدام شد.
وي بيان كرد: هم اكنون مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد و نظارت بر كنترل كيفي آب شرب اين روستا تشديد شده است.
به گفته برخي از منابع از بيمارستان امام خميني (ره) هم اكنون 12 نفر از اهالي اين روستا كه بيشتر آنان كودكان و دانش آموزان هستند، تحت مراقبت و درمان قرار دارند.
برخي منابع محلي از روستاي درياس نيز به ايرنا گفتند كه تاكنون بيش از 20 دانش آموز دختر و 40 دانش آموز پسر مقطع ابتدايي اين روستا دچار علايم مسموميت شدند اما از بين آنان تعدادي كه داراي علايم شديد مسموميت بودند به مراكز بيمارستاني مراجعه كردند.
روستاي درياس در 15 كيلومتري شمال مهاباد و در مسير جاده مهاباد - اروميه واقع است.
3020/2093/3072

سرخط اخبار استان‌ها