۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82658640
T T
۰ نفر

از آفاق ديگر در آستارا رونمايي شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82658640
از آفاق ديگر در آستارا رونمايي شد

آستارا - ايرنا - آئين رونمايي از كتاب پژوهشي از آفاق ديگر، به عنوان هفتاد و يكمين اثر ادبي مجتبي عالم خواه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان گيلان در شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، عالم خواه مولف اين كتاب در اين آئين در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي ارشاد آستارا گفت: اين كتاب براي استفاده پژوهشگران و دانشجويان ادبيات جهاني و تطبيقي كاربرد دارد و در آن، آثار 187 شاعر و نويسنده جهان گردآوري شده است.
وي افزود: در اين كتاب پژوهشي 15 مكتب از مكاتب ادبي جهان بررسي و به معرفي مبسوطي از 97 نماينده از بزرگان ادبيات اروپا پرداخته شده است.
وي با اشاره به اينكه در اين كتاب، مخاطب، آئينه تمام نمايي از ادبيات جهان را مشاهده مي كند، اضافه كرد: 90 متن برگزيده ادبي از 40 كشور جهان به زبان انگليسي در اين كتاب با ترجمه فارسي آورده شده و بر جذابيت اثر افزوده است.
به گفته اين نويسنده و پژوهشگر آستارايي، كتاب از آفاق ديگر با شمارگان يك هزار نسخه در 848 صفحه به بهاي 400 هزار ريال عرضه مي شود.
فرماندار شهرستان آستارا در اين آئين گفت: شهرستان آستارا با درصد بالاي باسوادي در كنار فعاليت هاي اقتصادي، از قطب هاي فرهنگي و هنري كشور است و انتشار بيش از 10 كتاب در سال توسط نويسندگان و شاعران اين شهرستان، مويد اين امر است.
يونس رنجكش با اشاره به اينكه همراهي مولفان براي انتشار آثار مفيد در حوزه هاي مختلف جزو برنامه هاي دولت است، افزود: مطالعه كتاب از ضروريات زندگي انسان بشمار مي رود و نقش مهم آن در ارتقاي فرهنگ و توسعه جامعه تاثير گذار است.
وي با بيان اينكه تعداد كتاب، كتابخانه و كتابخوان جزو شاخص‌هاي اساسي توسعه كشورهاست، گفت: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه ما بسيار پايين است و متوليان امر بايد با پژوهش در اين حوزه، برنامه‌ريزي مناسبي براي ارتقاي جايگاه مطالعه در كشور داشته باشند.
در ادامه اين آئين رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا، اكبر اكسير شاعر برجسته و 9 نفر از چهره هاي فرهنگي و هنري اين شهرستان پيرامون اهميت اين كتاب سخنراني كردند.
مجتبي عالم خواه در زمينه شعر، ترجمه، پژوهش هاي ادبي و ديني فعاليت مي كند و بازنشسته آموزش و پرورش و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي آستاراست و در دانشگاه هاي دولتي و آزاد استان هاي گيلان، اردبيل، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و در دانشگاه هاي جمهوري آذربايجان تدريس مي كند و در سه دوره به عنوان پژوهشگر نمونه استان گيلان انتخاب شده است.

**برگزاري مسابقه عيد تا عيد در آستارا
به مناسبت اعياد فرخنده ماه ذي الحجه، مسابقه عيد تا عيد در آستارا برگزار و نفرات برگزيده تجليل شدند.
به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، مدير موسسه دارالقرآن المهدي (عج) آستارا در آئين معرفي نفرات برگزيده اين مسابقه در سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان گفت: اين مسابقه براي ششمين سال پياپي برگزار مي شود و از بين شركت كنندگان، حدود يكصد نفر موفق به ارائه پاسخ صحيح شده اند.
سيد اصغر حسيني افزود: در اين مسابقه 20 سوال چهار گزينه اي به صورت كتبي به مناسبت 10 ذي الحجه (عيد قربان) و 18 ذي الحجه (عيد غدير خم) و مرتبط با مباحث قرآني و احكام ديني در قالب برگه هايي بين مردم آستارا و گردشگران اين شهر توزيع شده بود كه به سه نفر از ارائه دهندگان پاسخ صحيح به قيد قرعه جوايزي اهدا شد.
در ادامه اين آئين محفل انس با قرآن كريم برگزار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها