۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۰۱
کد خبر: 83219984
T T
۰ نفر

معاون شهردار تهران: رنگ پايتخت را شاد مي كنيم

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۰۱
کد خبر: 83219984
معاون شهردار تهران: رنگ پايتخت را شاد مي كنيم

تهران- ايرنا- معاون برنامه ريزي توسعه شهري شهرداري تهران از تغيير رنگ خاكستري در سطح پايتخت به رنگ هاي شاد و متنوع خبر داد و گفت: بايد از ظرفيت دانشجويان و اقشار مختلف مردم براي زيباسازي و رنگ آميزي مناسب شهري بهره مند شويم تا شهري شاد براي شهروندان را طراحي كنيم.

به گزارش ايرنا، سكينه اشرفي عصر شنبه در ديدار با سيد ضيا هاشمي مديرعامل ايرنا با بيان اينكه بخشي از اقدامات در سطح شهر در كنار تامين زيرساخت ها نياز به فرهنگ سازي دارد افزود: مسائل شهري در بسياري از حوزه ها از جمله تفكيك زباله ها از مبدا، فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي و آپارتمان نشيني و ساير مسائل نياز به آموزش دارد كه اين امر به كاهش هزينه ها كمك مي كند.
وي با بيان اين كه بايد مشاركت هاي مردمي در مديريت شهري جذب شود گفت: در گذشته ديواري بين شهروندان و شهرداري وجود داشته است كه بايد اين ديوار با مشاركت هاي مردمي شكسته شود.
معاون برنامه ريزي توسعه شهري شهرداري تهران تاكيد كرد: براي توسعه مشاركت هاي مردمي نياز به فهم و باور مشترك داريم تا رابطه شهروندان و شهرداري با همفكري و فعاليت رسانه ها فراگير شود و تنها به بخش اطلاع رساني شهرداري پايتخت اكتفا نشود.
وي با بيان اينكه به دنبال ارتقاي كيفي خدمات شهري هستيم گفت: در بودجه 98 شهرداري كاهش مصارف هزينه اي و اجراي طرح هاي نيمه تمام شهري را برنامه ريزي كرده ايم تا خدمات مناسبي به شهروندان ارائه كنيم.
اشرفي افزود: در برنامه سوم شهرداري تهرن تغييرات كمي و كيفي خدمات رساني به مردم را با جديت دنبال مي كنيم و در اين امر از ظرفيت ساير دستگاه ها و مشاركت هاي مردمي بهره مند خواهيم شد.
وي با بيان اينكه شفاف سازي در حوزه هاي مختلف شهرداري صورت مي گيرد گفت: با همراهي شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري پايتخت اين امر در حال اجراست.
معاون برنامه ريزي توسعه شهري شهرداري تهران با اشاره به اين كه شهرداري پايتخت نماينده شهروندان تهراني است گفت: نبايد تنها جايگاه اجرايي شهرداري مورد توجه قرار گيرد بلكه بايد با همكاري و همراهي دستگاه ها مديريت شهري مناسبي را ارائه كنيم.
اشرفي گفت: شهرداري بايد به وظايف قانوني خويش جامعه عمل بپوشاند و پاسخگوي شهروندان باشد و در ساير حوزه هاي خارج از حيطه كاري روند تسهيل گري را پيگيري كند.
وي از اجراي طرح برنامه ريزي محلي خبر داد و گفت: 150 محله هدف به عنوان پايلوت انتخاب شده اند تا اولويت هاي شهري از جمله موضوع پسماند، آلودگي هوا، حمل و نقل، ترافيك، تفكيك زباله ها را از زبان مردم محله ها شناسايي و بر روي آنها كار كنيم.
معاون برنامه ريزي توسعه شهري شهرداري تهران افزود: اين طرح در حال تدوين است و در سال 98 اجرايي خواهد شد.
اشرفي همچنين با اشاره به اقدامات خبرگزاري ايرنا در زمينه اطلاع رساني اخبار پايتخت گفت: اين خبرگزاري صداي مخاطبان و شهروندان تهراني را به گوش شهرداري مي رساند و اطلاع رساني مناسبي در حوزه هاي مختلف شهري ارائه مي دهد.
تهرام/8138//6139
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه