۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹
کد خبر: 83180571
T T
۰ نفر

مراودات گردشگری ایران و چین باید تقویت شود

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۹
کد خبر: 83180571
مراودات گردشگری ایران و چین باید تقویت شود

تهران- ایرنا- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینكه امروزه در دهكده جهانی باید با فراهم كردن امكانات و زیر ساخت ها سطح مراودات گردشگری را افزایش داد گفت: ایران و چین می توانند با همكاری یكدیگر به بزرگترین قطب صنعت گردشگری تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دلاور بزرگ نیا عصر سه شنبه در نشست با مشاور گردشگری وزارت امور خارجه و راهنمایان گردشگری كشور چین كه در اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد اظهار داشت: ایران و چین كشورهای با تمدن آسیا هستند كه با مراودات فرهنگی می توانیم سطح حضور گردشگران را در 2 كشور افزایش دهیم.
وی با بیان اینكه با برنامه ریزی های فرهنگی می توانیم در صنعت گردشگری به موفقیت های خوبی برسیم گفت: سهم ما از گردشگران چینی به حد مطلوب نرسیده كه بی تردید یكی از مهمترین دلایل آن را می توان مناسب معرفی نشدن جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران باشد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خاطر نشان كرد: یكی از بهترین راهكاره برای افزایش گردشگران چینی و ایرانی به این 2 كشور را آموزش تورگردانان به فرهنگ كشورهای چین و ایران دانست كه در این خصوص با همكاری آژانس ها و بخش خصوصی در صدد هستیم این موضوع را سامان ببخشیم.

*ایران دارای فرهنگ و جاذبه غنی گردشگری است
همچنین مشاور گردشگری وزارت امور خارجه چین نیز در این نشست با بیان اینكه ایران كشوری مهم در زمینه گردشگری به شمار می رود گفت: این موضوع باعث شده در چند سال اخیر گردشگران چینی بسیاری از ایران دیدن كنند و از نزدیك فرهنگ این كشور را به خوبی لمس كنند.
«تیا ین پینگ» با بیان اینكه هر زمان به ایران آمده ایم سفر خاطره انگیزی برای ما ثبت شده افزود: كشور ایران با وجود آثار فرهنگی متعدد، حیرت گردشگران چینی را به همراه داشته كه دل كندن از این موارد برای ما سخت بوده است.
وی با اشاره به اینكه تجاری شدن شهرها در چین باعث شده كه احساس قدیمی بودن آثار را به خوبی متوجه نشویم تصریح كرد: انعكاس اخبار و تبلیغات از سایت های تاریخی می تواند به صنعت گردشگری كمك كند.
مشاور گردشگری و فرهنگی وزارت خارجه چین گفت: از منظر مردم چین، ایران كشوری با استقلال، شجاع، عاطفی و فرهنگی است كه راهنمایان به عنوان بهترین داستان گویان با ارتباط عاطفی كه مردم ایران دارند، زوایای فرهنگی و گردشگری این كشور را معرفی می كنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی كه آیا سفر گردشگران چینی در حال حاضر تحت تاثیر مسائل سیاسی است یا خیر گفت: خیر، باید در چند محور از جمله چه كسانی وارد ایران می شوند، تقویت زمینه هنری فیلم و موسیقی، فضاسازی برای افراد و تشویق هیات های گردشگری را ملاك قرار داد تا بتوان شاهد حضور گردشگران باشیم.
هیات چینی در اقامت 8 روزه خود در ایران از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد و كاشان دیدن كردند.
تهرام/7247//1348

سرخط اخبار فرهنگ