۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 83101042
T T
۰ نفر
كارگروه تامین مواد اولیه طلا و لوازم یدكی خودرو تشكیل می شود

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بعد از ایجاد كارگروه تامین مواد اولیه پوشاك طی ماههای گذشته، تشكیل كارگروههای دیگر در حوزه طلا و لوازم یدكی خودرو نیز در دست اقدام است.

قاسم نوده فراهانی روز پنجشنبه در نشست كارگروه تامین مواد اولیه پوشاك در تهران افزود: مقدمات تشكیل كارگروه تامین مواد اولیه لوازم یدكی و طلا اینك به انجام رسیده است و زمانی كه به مرحله نهایی برسد آن را به مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهیم كرد.
به گفته وی قرار است تامین مواد اولیه كیف و كفش چرم نیز در قالب كارگروه پوشاك انجام گیرد.
به گزارش ایرنا كارگروه تامین مواد اولیه پوشاك در تهران با همكاری هیات امنای بازار، اتحادیه، اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر شهریورماه امسال تشكیل و دبیر آن با حكم رئیس سازمان صنعت استان تهران مشغول به فعالیت شد.
این كارگروه تهیه و تامین مواد اولیه تولیدكنندگان حوزه پوشاك را با قیمت مناسب (زیر نرخ بازار) پیگیری می كند.
نوده فراهانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز با بیان اینكه از ظرفیت های اتاق اصناف می توان در حوزه های مختلف بهره كافی برد اظهارداشت: ماحصل فعالیت های اصناف تشكیل اولین كارگروه در حوزه پوشاك بود كه فعالیت های بسیار خوبی در تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای تولیدكنندگان انجام داده است.
وی با بیان اینكه حل مشكلات صنوف از طریق بزرگان صنف و معتمدان را دنبال می كنیم بیان كرد: مشكلات باید در كارگروه مطرح و مورد كارشناسی قرارگیرد تا بتوانیم از طریق بهبود وضعیت اقتصادی، نگرانی ها و مشكلات مردم را كاهش دهیم.
رئیس اتاق اصناف تهران همچنین از جمله اهداف اصلی این نهاد را نظارت بر قیمت ها برشمرد.
به گزارش ایرنا ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران و رئیس كارگروه تامین مواد اولیه پوشاك نیز در این نشست گفت: همیشه تصمیم گیری ها برای اتاق اصناف وقتی پشت درهای بسته انجام شده با شكست همراه بوده است.
وی بر تسریع در ترخیص كالاها در گمرگ و نیز اقدامات حمایتی بانك مركزی از تولیدكنندگان و اصناف تاكید كرد.
درستی با بیان اینكه دنبال افزایش شفافیت در فعالیت های اتحادیه ها هستیم گفت: تولیدكنندگان ارز مورد نیاز خود را نباید از طریق دلالان دریافت كنند بلكه ارز نیمایی( سامانه تامین ارز برای تولیدكنندگان از طرف بانك مركزی) تامین شود وگرنه با اختلاف قیمت 15 درصدی مواجه خواهیم شد.
به گزارش ایرنا برپایه اعلام مسئولان، هشت هزار اتحادیه، 400 اتاق اصناف و افزون بر سه میلیون نفر جمعیت صنفی فعال در كشور برآورد شده است.
در جلسه امروز كارگروه تامین مواد اولیه پوشاك حواله پارچه جین با قیمت 39 هزار و 600 تومان ( 20 هزارتومان زیر نرخ بازار) به تولیدكنندگان ارائه و اعلام شد كه در هفته های آتی نیز پارچه های پیراهنی، شلواری و ... نیز به آنها تحویل خواهد شد.
تهرام/9206/ 1008

سرخط اخبار اقتصاد