۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82975758
T T
۰ نفر
برخی دختران شین آبادی 50 بار با تعرفه دولتی عمل شده اند

تهران – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اعتراض دختران شین آبادی به روند درمانشان گفت: این افراد درگیر حادثه غمباری شده اند كه عوارض بسیاری به همراه دارد و برای كاهش آن برخی از این افراد بیش از 50 بار با تعرفه دولتی عمل جراحی شده اند.

آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی ۱۵ آذر ۱۳۹۱ رخ داد كه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند و دو دانش آموز جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا، سید «حسین قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت روز پنجشنبه در جریان مراسم افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی بركت شهید ستاری شهرستان در جمع خبرنگاران توضیح داد: حادثه آتش سوزی عوارض سوختگی بسیاری به همراه دارد كه نه فقط در داخل كشور بلكه در هیچ جای جهان قابلیت بازگشت به حالت اول را ندارد.
وی افزود: ترمیم سوختگی ناشی از آتش سوزی گاه به ده ها عمل جراحی پلاستیك نیاز دارد و وزارت بهداشت برای برخی از این افراد حتی تا بیش از 50 عمل جراحی با تعرفه دولتی انجام داده است.
قاضی زاده هاشمی از خانواده این دختران خواست با اعتماد به پزشكانی كه تاكنون در روند درمان این افراد حضور داشته اند كار درمان را به افراد متخصص داخلی بسپارند.
وی بیان كرد: برخی از خانواده های این دختران درخواست اعزام به خارج از كشور را دارند كه اعضای شورای پزشكی این كار را به صلاح نمی دانند.
وزیر بهداشت افزود:درمان این افراد به خدمات متعددی نیاز دارد كه در خارج از كشور نیز نمی توانند همه این خدمات را دریافت كنند؛ در صورتی كه در داخل تمامی اقدامات لازم قابل اجراست.
وی گفت: برخی بیماران كه اصرار به اعزام به خارج از كشور داشتند از این محل متضرر شده اند بنابر این باید به امكانات مناسب موجود در كشور اعتماد كرد.
قاضی زاده هاشمی بیان كرد: ارائه خدمات درمانی تنها بخشی از مسائلی است كه این دختران با آن درگیر هستند، وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول و متولی اصلی رسیدگی به این افراد باید مسائلی مانند بیمه و اشتغال آنان را پیگیری كند.

وزیر بهداشت در ادامه این گفت وگو همچنین با اشاره به كمبود مركز تروما در جنوب شرق تهران، به امضای توافق نامه وزارت بهداشت با بنیاد مستضعفان برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی در این بخش از استان تهران خبر داد.
قاضی زاده هاشمی گفت: این بیمارستان 540 تختخوابی در منطقه 15 به عنوان مركز تروما ( مركز درمان حوادث ناشی از ضربه دیدگی ناشی از تصادف یا نزاع) در جنوب تهران احداث می شود.
وی افزود: این بیمارستان جایگزین بیمارستان یكصد تختخوابی مردم وابسته به بنیاد مستضعفان و عملیات اجرایی آن در دهه كرامت آغاز می شود.
وزیر بهداشت امروز برای افتتاح بیمارستان شهید ستاری بركت قرچك كه با همكاری بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شده و نیز كلنگ زنی ساخت ساختمان بیمارستان مفتح ورامین به جنوب شرق تهران سفر كرده بود.
تهرام/7254/ 1008
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه