۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82760620
T T
۰ نفر
سعد الحریری: كسانی را كه می خواستند از پشت به من خنجر بزنند معرفی خواهم كرد

بیروت-ایرنا-«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان با اشاره به رخدادهای اخیر مربوط به استعفایش گفت: عده ای خواستند از پشت به من خنجر بزنند اما من آنها را معرفی و رسوا خواهم كرد.

به گزارش ایرنا الحریری این سخنان را دوشنبه شب در دیدار با برخی از اعضای حزب «جریان المستقبل» كه خود او رهبری اش را برعهده دارد مطرح كرد.
وی گفت: برخی از احزاب سیاسی تلاش كردند تا در بحران اخیری كه با آن روبرو شدیم، از پشت به من خنجر بزنند و از این طریق جایگاهی برای خود پیدا كنند.
اصطلاح از پشت خنجر زدن در مواقعی بكار برده می شود كه كسی از طرف كسی كه به ظاهر به او نزدیك است ضربه می خورد.
سعد الحریری 13 آبان در حالی كه در عربستان سعودی بود از سمتش استعفا كرد اما حدود سه هفته بعد و پس از بازگشت به لبنان از استعفایش صرفنظر كرد.
الحریری دیروز در توصیف كسانی كه به گفته او می خواستند از پشت به او خنجر بزنند، گفت: آنها در ظاهر مواضع ضد حزب الله و ایران دارند اما در نهایت هدفشان ضربه زدن به سعد الحریری بود. آنها یك بار علیه حزب الله حمله ور می شدند و بیست بار علیه سعد الحریری.
به گفته او، این افراد ادعا می كردند كه راه «رفیق الحریری» نخست وزیر فقید لبنان را ادامه می دهند.
الحریری كه از این اتفاقات به عنوان «بزرگترین فریب» یاد كرد وعده داد كه یك به یك رفتار این افراد را پیگیری خواهد كرد.
گرچه سعد الحریری از كسی نام نبرد اما برخی منظور او را افرادی می داند كه در روزهای استعفایش برخلاف افرادی چون «میشل عون» رئیس جمهوری كه خواهان بازگشت او و روشن شدن سرنوشتش بودند، بر طبل استعفایش كوبیدند و خواهان تشكیل دولت موقت شدند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان