۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۸
کد خبر: 81595148
T T
۰ نفر

چند خبر فرهنگي:

باغ موزه قصر ميزبان «باوان» مي شود

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۸
کد خبر: 81595148
باغ موزه قصر ميزبان «باوان» مي شود

تهران-ايرنا- نمايشگاه نقاشي هيوا پاشايي با عنوان «باوان» در گالري ملك الشعراي بهار باغ موزه قصر برپا مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي باغ موزه قصر، «باوان» در زبان كردي به معناي خانه پدري است.

هيوا پاشايي نخستين هنرمندي است كه به صورت ريشه اي بر فرهنگ مردم كرد كرمانشاه كار تجسمي كرده و در رزومه حرفه اي خود نمايشگاه هاي متعددي بر اساس اين موضوع در تهران، پاريس و توكيو داشته است.

نمايشگاه «باون» روز جمعه 18 ارديبهشت ماه در گالري ملك الشعرا بهار در باغ موزه قصر با حضور جمعي از هنرمندان و صاحب نظران افتتاح مي شود و تا 23 ارديبهشت ماه داير است.

اجراي گروه موسيقي سنتي شاخوشين كرمانشاه سرآغاز آئين گشايش اين نمايشگاه است. از جمله برنامه هاي ديگر اين روز اجراي پرفورمنس به سرپرستي آسو نادري است.

همچنين فيلم مستندي از فعاليت هاي اين هنرمند به كارگرداني مجيد آزادي در حاشيه آئين گشايش اين نمايشگاه براي بازديدكنندگان اكران مي شود.

علاقه مندان همه روزه مي توانند از ساعت 16 تا 20 از اين نمايشگاه ديدن كنند.



*نمايشگاه نقاشي شروين شماس در ابن سينا

گالري شماره يك فرهنگسراي ابن سينا نمايشگاهي از نقاشي هاي شروين شماس را برپا كرده است.

شماس متولد 1357 دانش آموخته پژوهش هنر است، او در اين نمايشگاه سعي كرده كه بين نگارگري ايراني و نقاشي مدرن تلفيقي ايجاد كند و در بستري مدرن سبك آثار خود را در معرض ديد علاقه مندان قرار دهد.

20 عدد از آثار هنري شماس در ابعاد 100 در 70 و با تكنيك اكروليك روي بوم و يا ورق چوب در گالري شماره يك فرهنگسراي ابن سينا به شيوه اي كاملا مدرن براي دوستداران اين هنر به نمايش در آمده است.

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تا 17 ارديبهشت ماه به فرهنگسراي ابن سينا واقع در شهرك قدس، فاز يك، خيابان ايران زمين شمالي مراجعه كنند.



*«فصل بيكران» در فرهنگسراي اشراق

نگارخانه آفرينش نقش فرهنگسراي اشراق از 15 ارديبهشت ميزبان نمايشگاهي از نقاشي هاي ماريشا خزان است.

ماريشا خزان خالق آثار نقاشي با رنگ و روغن است كه 20 اثر خود را با موضوع فضاي زندگي و كار زنان تركمن به سبك رئال و با تكنيك رنگ و روغن در معرض ديد علاقه مندان قرار مي دهد.

وي برگزاري يك نمايشگاه گروهي و يك نمايشگاه انفرادي را در كارنامه هنري خود دارد.

علاقه‏ مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي ‏توانند تا 25ارديبهشت ماه ساعت 9 تا 20 به فرهنگسراي اشراق واقع در فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي خيابان جشنواره مراجعه كنند.



*نمايشگاه پوستر «خليج هميشه فارس» در انديشه

نمايشگاه گروهي پوستر با عنوان «خليج هميشه فارس» كار گروهي از دانشجويان رشته گرافيك در نگارخانه انديشه داير شده است.

در اين نمايشگاه 21 اثر گرافيكي و تايپو گرافي از هنرمندان گروه هنري پارس، با موضوع «روز ملي خيلج فارس» طراحي و در نگارخانه انديشه به مدت هفت روز از 10 تا 17 ارديبهشت به نمايش گذاشته شده است.

اين پوسترها در قطع 70 در50 براي حمايت از نام و هويت خليج فارس و پاسداري از ميراث فرهنگي، معنوي، تمدن، تاريخ و تماميت ارضي كشور پهناور ايران كه اقتدار نظام اسلامي كشور به شمار مي رود، در سالروز اخراج پرتغالي ها از اين منطقه برپا شده است.

هنرمندان گروه هنري پارس؛ نگار اسدي، سهيلا اسماعيل خانلو، سرور اسكندري، نسترن اسدي، مهسا اميرسرداري، فاطمه چگيني، الهه البرز، آرزو تركماني، فاطمه جراحي، مهديه حقي، الهام دادمان نژاد، مريم رزاقي، حميده زنديه، درسا عبادي، الناز عباسي، سحر كشت دار، فرزانه مهدي زاده، شكوه معصومي، ليلا مصطفي زاده، سيدمحمد آقاسيدعلي و سعيد الله وردي، سال گذشته نيز نمايشگاه پوستري در حمايت از مردم غزه برپا كرد كه مورد استقبال هنرمندان اين رشته قرار گرفت.

خليج تا ابد فارس سومين خليج بزرگ جهان است كه به دليل موقعيت جغرافيايي خود در طول تاريخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده و مردم تمام جهان آن را با نام خليج فارس يا درياي پارس مي‌شناسند.

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند همه روزه ازساعت 9 تا20 به فرهنگسراي انديشه واقع در خيابان شريعتي، نرسيده به پل سيد خندان، بوستان انديشه مراجعه كنند.



*نمايشگاه گروهي معرق در شفق

نگارخانه فرهنگسراي شفق نمايشگاه گروهي هنرجويان برتر معرق مراكز مختلف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران را برپا كرده است.

اين نمايشگاه با هدف آشنايي و معرفي مخاطبان با هنرهاي دستي و سنتي كه با چوب خلق مي شوند و نيز معرفي آثار هنر جويان برتر مراكز مختلف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تا 21 ارديبهشت ماه از ساعت 9 تا 19 ميزبان علاقه مندان است.

هنرجويان اين نمايشگاه آثار خود را با 40 اثر در ابعاد مختلف و با تكنيك معرق مشبك و منبت، نقش برجسته و سوخته نگاري كه زير نظر استاد صلاح الدين علامه زاده و ژاله سلماني تعليم ديده اند، در معرض ديد علاقه مندان قرار داده اند.

هنر معرق ايجاد طرح و نقش با استفاده از تكه هاي چوب كنار هم و استفاده از رنگ و نقش در آن است كه فضاي مناسبي را براي ارتباط با بيننده برقرار مي كند.

فرهنگسراي شفق در خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي، خيابان 21، بوستان شفق واقع شده است.



*نمايشگاه خوشنويسي (مناجات قلم) در فرهنگسراي گلستان

نمايشگاه خوشنويسي «مناجات قلم» از آثار هنرمندان؛ امير نجم، مالك نوروزي، مينا جمالي، كوروش مظفر بيگي، محمد شرف الاسلامي، اميد محمدي و سعيد آوندي پور در نگارخانه گلستان برپا شده است.

در اين نمايشگاه تعداد 30 اثر خوشنويسي و تذهيب در ابعاد مختلف و به سبك نستعليق در معرض ديد شهروندان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان براي بازديد از اين آثار هنري مي‌توانند تا 24 ارديبهشت ماه ساعت 9 تا 19 به فرهنگسراي گلستان واقع در نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند.



*«طبيعت و آسمان شب» در خانه فرهنگ ابوسعيد

نمايشگاه عكس «طبيعت و آسمان شب» به هنرمندي حسن مهرزاد در خانه فرهنگ ابوسعيد برپا شده است.

در اين نمايشگاه 17 اثر در ابعاد مختلف با بهره گيري از تكنيك عكاسي در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

حسن مهرزاد در اين نمايشگاه با بهره گيري از طبيعت و جذابيت هاي بصري آسمان در شب تصاوير زيبايي را به ثبت رسانده است.

علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند تا 17 ارديبهشت از ساعت 9 تا 19 به خانه فرهنگ ابوسعيد واقع در ميدان منيريه، خيابان ابوسعيد، بن بست سوم مراجعه كنند.

تهرام/7245//1348
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ