قطب چهارم صنعت کشور در قاب خدمت

استان مرکزی با بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی به پایتخت صنعت ایران شهرت دارد که در کنار مزیت‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، سرمایه گذاری خارجی در حوزه صادرات غیرنفتی نیز حرف های بسیاری در عرصه اقتصاد کشور برای بازگو کردن دارد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور نیز شناخته می‌شود که در حوزه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست را دارد.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تنها بخشی از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
این استان همچنین  در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که1.2دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.
دولت تدبیر و امید در هفت سال اخیر منشا خدمات ارزشمندی در دیار آفتاب بوده که به ثمر نشستن آنها فصل جدیدی از خدمت در این پهنه را ماندگار کرد.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در  دیار صنعت و فرهنگ تلاش می‌کنند تا خدمات دولتمردان و راهبردهای آینده توسعه این خطه را در قالب یک پرونده منسجم خبری به بوته نقد و نظر مخاطبان بگذارند.

برچسب‌ها

اخبار پرونده