۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 83131629
T T
۰ نفر
رسانه ها از مديران اجرايي مطالبه گري كنند

بيرجند - ايرنا - نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي گفت: وظيفه نمايندگان قانونگذاري و نظارت است لذا رسانه هاي استان در مورد عملياتي نشدن پروژه هاي مهم از دولت و مديران اجرايي مطالبه گري داشته باشند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد محمدباقر عبادي سه شنبه شب در نشست هم انديشي مديران رسانه هاي خراسان جنوبي با تاكيد بر اينكه نبايد توپ را به اشتباه به ميدان نمايندگان مجلس بيندازند افزود: نداشتن مطالبه گري از مديران اجرايي موجب مي شود مشكلات همچنان پا برجا بماند.
وي با اشاره به مشكلات خراسان جنوبي در بخش راه، انتقال آب و اتصال استان به راه آهن سراسري گفت: ابزاري كه براي رفع اين مشكلات به دست نمايندگان مجلس بوده فقط قانونگذاري و نظارت است.
نماينده مردم بيرجند، خوسف و درميان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در اين راستا در بحث قانونگذاري آنچه مربوط به نمايندگان اين دوره و دوره هاي قبل مي شده كه بايد بطور مستقيم آنها را پيگيري مي كردند انجام شده است و اما اگر كوتاهي وجود دارد از جانب مديران اجرايي است.
وي يادآور شد: نمايندگان مجلس جايگاه اجرايي ندارند ولي در اين رابطه آنچه علاوه بر قانونگذاري، از جمله مذاكره، برگزاري نشست با وزيران و مديران مربوطه؛ تذكر شفاهي و كتبي، سئوال و استيضاح، لازم بوده توسط نمايندگان استان انجام شده و كوتاهي در اين مورد نبوده است.
عبادي گفت: متاسفانه به جاي اينكه از مديران اجرايي مطالبه گري شود نمايندگان استان را مورد خطاب قرار مي دهند كه چرا عملياتي شدن پروژه ها پيگيري نمي شود.
وي افزود: وقتي توپ را به ميدان نمايندگان استان در مجلس مي اندازيد كه مسئوليتي هم در اجرا ندارند مسئولان اجرايي كشور از زير بار مسئوليت شانه خالي مي كنند و خوشحال مي شوند.
نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: در حوزه قانونگذاري در مورد راه آهن استان رديف بودجه گذاشته شده است اما اجراي آن همت مديران اجرايي را مي طلبد.
وي اظهار داشت: سال 92 براي انتقال آب از فلات ايران به خراسان جنوبي رديف مطالعه و اجرا گذاشتيم اما اجراي آن به دست مديران اجرايي است.
حجت الاسلام عبادي بر توجه و تبيين جايگاه و وظايف نمايندگان مجلس توسط رسانه ها تاكيد كرد و گفت: در بحث راه آهن استان، استفاده از صندوق توسعه ملي در مجلس مصوب شد پس تمامي راه هاي قانوني را باز كرديم و اكنون مسئولان اجرايي بايد همت كنند.
وي با اشاره به بحث انتصاب استاندار بومي يا غيربومي براي خراسان جنوبي افزود: استاندار را نمايندگان تعيين نمي كنند، استاندار را دولت تعيين مي كند در عين حال گزينه هاي بومي زيادي معرفي شدند اما همه آنها رد شد.
نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين دوره و دوره قبل دولت، مجمع نمايندگان استان در مجلس تقاضاي ديدار با رئيس جمهوري براي مطرح كردن مسائل مهم خراسان جنوبي از جمله راه آهن، راه و انتقال آب را داشته و دارند اما هنوز پس از گذشت چند سال هيچ جوابي داده نشده است.
وي از رسانه هاي استان خواست مديران اجرايي ضعيف را كه وظيفه پيگيري را در حوزه خود براي اخذ بودجه از وزارتخانه مربوطه انجام نمي دهند، همراهي نكنند بلكه دليل اجرا نشدن پروژه هاي مهم را از آنها مطالبه كنند.
عبادي در پاسخ به پرسشي درباره افزايش نمايندگان خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از شاخص هاي افزايش تعداد نمايندگان، جمعيت است اما علاوه بر آن وسعت و بحث هاي امنيتي لحاظ مي شود كه اين موضوع در دور قبل مطرح شد اما راي نياورد.
وي با اشاره به اينكه بحث استاني شدن انتخابات مجلس مطرح است افزود: اكنون فضاي مجلس به گونه اي است كه احتمال دارد استاني شدن انتخابات مجلس راي بياورد.
همچنين در اين نشست مديران و دبيران رسانه هاي استان خراسان جنوبي ديدگاه ها و پيشنهادات خود را در حوزه هاي مختلف مطرح كردند.
6054*3028

سرخط اخبار استان‌ها