۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۰
کد خبر: 82975362
T T
۰ نفر
تربيت قرآني از دوران ابتدايي شروع شود

بيرجند - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان جنوبي بر توجه بيش از پيش آموزش و پرورش به موضوعات قرآني در مسايل آموزشي تاكيد كرد و گفت: بايد تربيت قرآني از دوران ابتدايي شروع شود.

به گزارش ايرنا سيد مجتبي علوي مقدم شامگاه چهارشنبه در آيين افتتاحيه چهل و يكمين دوره مسابقات استاني قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در بيرجند اظهار داشت: بايد آموزش و پرورش در ترويج مباحث قرآني به خصوص بين نسل جوان بيشتر تلاش و توجه كند.
وي گفت: در شرايط فعلي كه فضاهاي مجازي با موضوعات خارج از دين، ذهن جوانان را تهديد مي كنند بايد آموزه هاي قرآني ترويج شود.
معاون استاندار خراسان جنوبي با اشاره به معجزات علمي قرآن افزود: تمامي موفقيت هاي امروز دنيا در ذات اصلي قرآن ريشه دارد و قرآن كتاب معمولي نيست كه با يك بار خواندن از آن بي نياز شد بلكه انسان همواره تشنه معارف اين معجزه الهي است.
وي تمسك به قرآن را عامل اصلي موفقيت مردم دانست و گفت: نظام جمهوري اسلامي نيز به بركت وجودي قرآن در دنيا سربلند است.
علوي مقدم آرامش قرآن را در كنار علوم نهفته علمي و فناوري آن يادآور شد و افزود: اگر دقيق توجه شود اكثر علوم امروز جزو معجزات قرآني است و پيش از انقلاب قرآن در حد لغلغه زبان بود اما يكي از افتخارات انقلاب آشنايي با مفاهيم واقعي اين كتاب آسماني است .
وي با تقدير از اقدامات انجام شده براي برگزاري مسابقات قرآن در استان گفت: هدف خداوند از نزول قرآن به كمال رسيدن انسان بوده و بايد در به كارگيري آموزه هاي آن براي زندگي روزمره تلاش كرد.
معاون عمراني استاندار خراسان جنوبي افزود: برخي كشورها علم، ثروت، قدرت نظامي و علوم روز مديريت را دارند اما چون از آموزه هاي قرآن بي بهره اند در رشد معنوي جامعه خود عقب افتاده اند.
وي اقبال مردم از پير و جوان، كودك و خردسال به قرآن را از بركات نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: البته هدف شركت در اين مسابقات نبايد فقط حفظ قرآن باشد بلكه انتظار مي رود به فهم و درك اين كتاب ارزشمند الهي برسيم.
علوي مقدم تاكيد كرد: هر قدر به قرآن نزديك شويم بهتر به انجام وظيفه مي پردازيم و در زندگي از موفقيت بيشتر برخوردار مي شويم.
چهل و يكمين دوره مسابقات قرآن استان خراسان جنوبي كه شامگاه ديشب (چهارشنبه) به ميزباني بيرجند آغاز شد، تا عصر جمعه (29 تير ماه جاري) ادامه دارد.
407 نفر در رشته‌هاي حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ كل، قرائت تحقيق و ترتيل و تفسير قرآن كريم اين دوره از مسابقات شركت كرده اند.
9766*3028

سرخط اخبار استان‌ها