۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 83304510
T T
۰ نفر
شهيد اخلاقي: منافقان عامل فساد در كشور هستند

سمنان- ايرنا- شهيد حسن اخلاقي يكي از شهداي دفاع مقدس استان سمنان در بخشي از وصيت نامه خود خطاب به ملت شهيد پرور كشور اظهار داشت: منافقان را از ريشه نابود كنيد چرا كه منافقان عامل فساد در كشور و به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند.

به گزارش ايرنا، شهيد اخلاقي فرزند علي اكبر و ساره خاتون پنجم بهمن 1343، در شهرستان سمنان در دامان خانواده اي مذهبي پا به جهان هستي گشود و پدرش بازنشسته كارخانه بود.
اين شهيد والامقام در صداقت و درستي شهره و كم سخن بود و بيش از حد به پدر و مادرش علاقه و احترام مي گذاشت.
اين شهيد بزرگوار، در سن 6 سالگي به مدرسه رفت و پس از اتمام كلاس هشتم از تحصيل منصرف شد.
شهيد اخلاقي در دوران نوجواني با كمك و راهنمايي پدرش در محفل هاي اسلامي شركت و با شروع انقلاب شكوهمند اسلامي فعاليت هاي سياسي خود را آغاز كرد و همواره در تظاهرات حضور فعال داشت و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز پاسداري هاي شبانه و خدمات صادقانه خود به جامعه اسلامي را ادامه داد.
اين شهيد جليل القدر خدمت به اسلام و قرآن را مافوق هر چيزي مي دانست و به دنبال همين عقيده بود كه به منظور خدمت بيشتر وارد بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد.
شهيد اخلاقي اولين بار از طرف سپاه سمنان، لشكر17 به عنوان پاسدار در حالي كه كمتر از 20 سال سن داشت به جبهه هاي جنگ براي دفاع از خاك وطن اعزام شد و به عنوان پيك گردان ايفاي نقش كرد.
اين شهيد بزرگوار پس از چهار ماه و 20 روز دفاع جانانه از خاك وطن، سرانجام در شانزدهم اسفند1362 در عمليات غرور آفرين خيبر در جزيره مجنون در اثر اصابت تركش به پيشاني، دست و پا به قافله سالار شهيدان پيوست.
پيكر مطهر شهيد در زادگاهش در گلزار شهداي امامزاده يحيي (ع) شهرستان سمنان به خاك سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) استان سمنان در موضوع هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي پرونده هاي خبري ويژه را با برنامه مشخص در دستور كار خود داده است.
با هدف قدرشناسي از رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفي فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان همچنين الگوسازي براي اين نسل، خبرگزاري ايرنا به معرفي شهداي استان سمنان در قالب پرونده خبري مي پردازد.
معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، سلامت و معرفي كتاب، ديگر پرونده هاي خبري خبرگزاري ايرنا استان سمنان است.
7342/7408

سرخط اخبار استان‌ها