۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 83215178
T T
۰ نفر
سردار پاكپور: یكی از عوامل دستگیر شده حادثه تروریستی زن بود

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان جزییاتی از دستگیری عوامل حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان گفت: یك نفر از عوامل دستگیر شده مرتبط با این حادثه تروریستی «زن» بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه روز سه شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان در جمع خبرنگاران جزییاتی از عملیات دستگیری عوامل دخیل در حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان را بیان كرد.
وی اظهار داشت: بعد از حادثه قطعات خودروی انتحاری را به برادرانمان در نیروی انتظامی تحویل دادیم و بعد از شناسایی هویت آن نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی كننده و تیمی كه خودرو را برای این اقدام آماده كرده بودند را آغاز كردند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: دو روز قبل اولین سرنخی كه به دست آوردیم یعنی یك زن را دستگیر كردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم.
سردار پاكپور ادامه داد: دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاكستانی بودند؛ عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاكستان بود و یك فرد دیگر نیز از پاكستان حضور داشته است.
وی با بیان اینكه سه نفر از عوامل تیم تروریستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند، تصریح كرد: دو نفر از آنها دستگیر شده اند و یك نفر هم متواری است كه انشاءالله به زودی دستگیر خواهد شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: این گروهك مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده كرده بود و اقداماتی كه می خواستند انجام دهند، صرفا برای این كار نبوده است. قصد داشتند اقدامات تروریستی در ٢٢ بهمن و سایر مناسبت ها هم انجام دهند.
سردار پاكپور افزود: در آن زمان تمهیدات زیادی را برای راهپیمایی ٢٢ بهمن داشتیم و آنها موفق نشدند و حتی در ایام دهه فجر در مرز نیز عناصر تروریست تلاش زیادی كردند كه اقداماتی از این قبیل انجام دهند اما نتوانستند.
وی با اشاره به اقدام اخیر تروریست ها در منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: آنها اقدام خاصی نتوانستند انجام بدهند و این حركت كوری است كه یك ماشین را در جاده ترانزیتی منفجر كنند.
سیام*9612**1553