اجراي طرحهاي آبخيزداري اولويت دولت در مقابله با خشكسالي است

زاهدان - ايرنا - معاون وزير نيرو و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور گفت: اولويت مهم دولت براي مقابله با خشكسالي ها و مشكلات كم آبي و بي آبي اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري است.

به گزارش ايرنا محمدرضا جانباز روز پنجشنبه در مراسم كلنگ زني طرح انتقال آب از گوهركوه به نوك آباد، اسكل آباد، دهپابيد و كهنوك شهرستان خاش سيستان و بلوچستان اظهار داشت: نگاه ما بر اين است تا به تعهدات و وعده هاي داده شده عمل كنيم و به طور قطع اعتبارات لازم براي حل مشكلات مردم در حوزه آب اختصاص مي يابد و تلاش داريم تا پايان سال 98 اين طرح تكميل و راه اندازي شود.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه شهرستان خاش در سال هاي اخير به دليل تداوم خشكسالي ها با چالش مواجه شده با اولويت بندي طرح ها و پيش بيني اعتبارات لازم به تامين بخشي از نيازهاي آب آشاميدني مردم كمك مي كنيم.
معاون وزير نيرو اظهار داشت: برنامه ريزي براي تامين نياز آبي 50 روستا از طريق مجتمع آبرساني چاه احمد خاش و تلاش براي حل مشكل خشكسالي مجتمع 6 روستايي آبرساني گلزمان چاه احمد نيز انجام مي شود.
جانباز تصريح كرد: امروز در بازديد از سد اسپتك گوهركوه، مشكلات اين طرح را بررسي كرديم و براي حل مشكلات مجتمع 67 روستايي گوهركوه نيز برنامه ريزي مي شود.
وي تاكيد كرد: بهره برداري مناسب از آب سدهاي ساخته شده در شهرهاي سيستان و بلوچستان مورد توجه دولت است.
محسن ميرادي مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري سيستان و بلوچستان در اين مراسم گفت: تلاش داريم با نگاه ويژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم در كوتاه ترين زمان اين طرح اجرايي شود.
حميدالدين يوسفي فرماندار خاش نيز با قدرداني از نگاه بلند دولت به مردم منطقه بر ضرورت رفع مشكلات بي آبي و كم آبي در نقاط شهري و روستايي و تقويت آبرساني سيار تاكيد كرد.
علي كرد نماينده مردم خاش در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم بيان كرد: مناطق مختلف اين شهرستان نيازمند نگاه ويژه دولت هستند تا به نيازهاي آبي مردم پاسخ داده شود.
به گزارش ايرنا طرح انتقال آب از گوهركوه به نوك آباد، اسكل آباد، دهپابيد و كهنوك شهرستان خاش سيستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ در مراسمي با حضور معاون وزير نيرو و مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور كلنگ زني شد.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042