۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83074523
T T
۰ نفر
قهرمان پاراآسيايي از سوي دانشگاه فردوسي تجليل شد

مشهد- ايرنا- مراسم قدرداني از' شاهين ايزديار' شناگر دارنده شش مدال طلا و يك مدال نقره مسابقات امسال پاراآسيايي جاكارتا و دانشجوي دانشكده علوم ورزشي دانشگاه فردوسي روز دوشنبه از سوي اين دانشگاه در مشهد برگزار شد.

سرپرست كاروان ورزشي پاراآسيايي ايران در مسابقات اندونزي، در اين مراسم گفت: پيوند دانشگاه با ورزش مي تواند موجب رشد ورزش شود.
هادي رضايي افزود: در كشور برزيل طي سه سال اخيره هر سال يك دانشگاه همايشي در خصوص ورزش معلولان برگزار كرد كه موجب رشد 18 پله اي ورزش معلولان آن كشور در رده بندي جهاني شده است.
وي ادامه داد: امسال جمهوري اسلامي ايران در مسابقات پاراآسيايي جاكارتا 330 سهميه براي اعزام داشت كه 207 ورزشكار را به اين مسابقات اعزام كرد و از اعزام افراد با هدف كسب تجربه يا تحت عنوان توريست و گردشگر خودداري كرد و نتيجه هم گرفت.
سرپرست كاروان ورزشي پارا آسيايي ايران در مسابقات پاراآسيايي جاكارتا گفت: اسم كاروان ما 'كاروان خودباوري ' بود و توانستيم ژاپن را با آن همه سرمايه گذاري در ورزش معلولان و آن همه صنعت برتر شكست دهيم.
وي افزود: در اين ميان حلقه مفقوده استفاده از علم در ورزش به صورت عملي و نه شعاري است كه البته در حال حاضر نيز ورزش ما از دستاوردهاي علمي استفاده مي كند اما بايد اين پيوند، گسترده تر و عميقتر شود. با توجه به ظرفيت دانشكده علوم ورزشي دانشگاه فردوسي مشهد مي توان تلاش براي علمي تر كردن ورزش به ويژه ورزش معلولان را در مشهد پايه گذاري كرد.
معاون فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي دانشگاه فردوسي نيز در اين مراسم گفت: كسب رتبه سومي در مسابقات پاراآسيايي آسيا به زبان آسان است و براي تك تك اين مدالها زحمات شبانه روزي كشيده شده است.
دكتر حميدرضا طاهري افزود: تيمي مدير به صورت درازمدت اين كار را به سامان رسانده است به خصوص در شرايطي كه با نوسانات و تلاطمات اقتصادي برنامه ريزي براي ورزش بسيار دشوار شده است.
وي ادامه داد: دانشگاه فردوسي مشهد به سمت بين المللي شدن پيش مي رود و ورزش يكي از ابزارهايي است كه مي تواند در بين المللي كردن دانشگاه نقش بسيار موثري داشته باشد زيرا زبان ورزش تنها زباني است كه به مترجم نياز ندارد.
معاون دانشگاه فردوسي گفت: اين دانشگاه در چند سال اخير توجه بسيار زيادي به ورزش داشته تا حدي كه به لحاظ زيرساختهاي ورزشي داراي رتبه نخست يا دوم در كشور است و اين زيرساختها بستر خوبي براي علمي كردن ورزش مي باشد.
وي افزود: تا امروز خيلي به ورزش معلولان پرداخته نشده و در واقع از آن غفلت شده است اما دانشگاه فردوسي مشهد آمادگي دارد كه قهرمانان ورزش معلولان و جانبازان را در دانشگاه خود پذيرش كند.
رئيس دانشكده علوم ورزشي دانشگاه فردوسي مشهد نيز گفت: شاهين ايزديار به ياري ايزد متعال توانست در بازيهاي پاراآسيايي 2018 همچون شاهين بر فراز جاكارتا مدالها را درو كند و بعيد است كه فرد ديگري بتواند به زودي اين مقدار افتخار را يكجا كسب نمايد.
دكتر مهدي سهرابي افزود: ايزديار توانسته به تنهايي 15 درصد مدالهاي كسب شده توسط كاروان 207 نفره ورزشكاران ايراني را در اين مسابقات كسب كند.
در اين مراسم شاهين ايزديار پر افتخارترين ورزشكار ايراني در مسابقات پاراآسيايي جاكارتا نيز از تجليل صورت گرفته تشكر و بيان كرد: به علت تمرينهاي زياد كمتر موفق به حضور در كلاسهاي درس مي شوم اما استادان كمك مي كنند و با اين غيبتها كنار مي آيند كه اين امر هم جاي قدرداني دارد.
1922/1858

سرخط اخبار استان‌ها