۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83049298
T T
۰ نفر
كلينيك تخصصي بيمارستان هاشمي نژاد مشهد بهره برداري شد

مشهد- ايرنا- كلينيكهاي تخصصي و فوق تخصصي بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد روز يكشنبه طي مراسمي با حضور استاندار خراسان رضوي و مسئولان دانشگاه علوم پزشكي مشهد به بهره برداري رسيد.

استاندار خراسان رضوي در اين خصوص به خبرنگاران گفت: منطقه شرق مشهد نيازمند توجه بيشتر در حوزه خدمات درماني است و دولت تدبير و اميد در اين مسير حركت خوبي را شروع كرده كه بهره برداري از كلينيك تخصصي و فوق تخصصي شهيد هاشمي نژاد در همين راستا است.
عليرضا رشيديان افزود: در كنار اين كلينيك، ساخت بيمارستان جديد شهيد هاشمي نژاد نيز افزون بر 50 درصد پيشرفت دارد و اميدواريم مراحل تكميل و تجهيز امكانات آن هرچه سريعتر به پايان برسد.

* كمبود شير خشك نداريم
استاندار خراسان رضوي در خصوص مسائل مربوط به دارو و شير خشك نيز گفت: براي يك سال آينده قراردادهاي مربوط به توليد و تامين شير خشك با كارخانه هاي توليدي به امضا رسيده و هيچ نگراني در اين خصوص وجود ندارد. همچنين براي تامين داروهاي مورد نياز و مواد اوليه توليد دارو نيز هماهنگيهاي لازم انجام شده و براي تامين دارو هيچگونه نگراني نيست.

* بهره برداري سال 98
دكتر محمدرضا دارابي رئيس دانشگاه علوم پزشكي مشهد هم به خبرنگاران گفت: ساختمان بيمارستان قديمي شهيد هاشمي نژاد در شان مردم منطقه نبود. به همين منظور بيمارستان جديد 320 تختخوابي با زيربناي 34 هزار متر مربع در حال ساخت است كه بيش از 50 درصد پيشرفت اجرا دارد نيمه نخست سال 1398 به بهره برداري مي رسد.

* هزينه 220 ميليارد ريالي كلينيك
مدير فني دانشگاه علوم پزشكي مشهد هم در خصوص كلينيك تخصصي و فوق تخصصي بيمارستان شهيد هاشمي نژاد به خبرنگار ايرنا گفت: اين ساختمان در پنج طبقه با چهار هزار و 500 متر مربع زيربنا و 45 مطب مختلف به بهره برداري رسيد.
علي رحيمي افزود: 110 ميليارد ريال براي ساخت كلينيك و 100 ميليارد ريال هم براي تجهيزات كلينيك تخصصي و فوق تخصصي شهيد هاشمي نژاد هزينه شده است.
بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد واقع در منطقه طلاب در شمال شرق مشهد توسط مرحوم 'حاج محمدمهدي ابراهيمي درياني' در سال 1336 تاسيس و وقف شد. اين بيمارستان سال 1364 به نام شهيد هاشمي نژاد تغيير نام يافت. از آن زمان اين مركز به عنوان مركز كشوري درمان بيماريهاي كليوي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشغول خدمت رساني به جامعه است. اين بيمارستان نخستين و بزرگترين مركز همودياليز و پيوند كليه در كشور به شكل مستمر بوده و بيش از 30 سال است كه به تربيت ارولوژيست و نفرولوژيست اشتغال دارد.
بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد داراي 320 تختخواب و بخشهاي مختلف تخصصي مي باشد. عمليات توسعه و گسترش اين بيمارستان به دليل كمبود تختهاي بيمارستاني و فرسودگي بنا از سالهاي گذشته در حال اجراست.
7507/1858

سرخط اخبار استان‌ها