۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82975064
T T
۰ نفر

محموله ارز و طلاي قاچاق در مرز تركيه كشف شد

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82975064
محموله ارز و طلاي قاچاق در مرز تركيه كشف شد

اروميه- ايرنا- مديركل گمرك بازرگان با اشاره به كشف محموله ارز و طلاي قاچاق توسط ماموران اين گمرك، گفت: اين محموله در يك دستگاه خودرو سواري جاسازي شده بود و راننده اين خودرو قصد داشت آن را به صورت قاچاق از مرز تركيه وارد كشور كند.

علي معصومي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين محوله شامل 88 هزار دلار و 19 هزار و 600 لير تركيه و 147 گرم طلاي قاچاق است.
وي ادامه داد: آخرين مورد كشف طلاي قاچاق به 21 تير سال جاري برمي گردد كه ماموران گمرك بازرگان در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس ورودي از تركيه 4.5 كيلوگرم طلاي ساخته شده كشف كردند؛ در آذرماه پارسال نيز هشت محموله طلاي قاچاق از مسافران ورودي از تركيه كشف شد.
وي اضافه كرد: عمده ترين دليل قاچاق مسافري طلا، نوسان شديد قيمت طلا و ارز در 2 طرف مرزهاي ايران و تركيه بوده كه انگيزه سودجويان را نسبت به قاچاق افزايش داده است.
وي افزود: طبق قانون واردات انواع طلاي ساخته شده به كشور ممنوع است و هند، هنگ كنگ، تايلند، ايتاليا، تركيه و حتي آمريكا از كشورهايي است كه قاچاق طلا از مبداء آنها به ايران انجام مي شود.
به گزارش ايرنا مرز بازرگان از جمله مرزهاي مهم واردات و صادرات كشور به شمار مي رود كه در شمال آذربايجان غربي قرار دارد.
شهر مرزي بازرگان به عنوان نقطه خروجي مرز ايران به تركيه در دامنه كوه آرارات قرار گرفته و نقطه انتهايي مسير جاده ابريشم در ايران (كه از پل خاتون در مرز تركمنستان شروع شده و پس از عبور از استان هاي خراسان، سمنان، تهران، قزوين و زنجان از آذربايجان غربي عبور كرده است) محسوب مي شود.
اين شهر از طرف شمال در يك كيلومتري كشور تركيه و از طرف شمال شرقي در امتداد مرزهاي ايران با جمهوري خودمختار نخجوان قرار گرفته است و دروازه ايران به سمت اروپا به شمار مي رود.
7132/3072

سرخط اخبار استان‌ها