۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۳
کد خبر: 82972834
T T
۰ نفر
دولت برای نوسازی صنایع اعتبار قابل توجهی درنظر گرفته است

قزوین-ایرنا-وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی گفت: دولت برای نوسازی صنایع كه منجر به حل بخش زیادی از مشكل اشتغال كشور می شود، برنامه دارد و در این حوزه اعتبارات خوب و قابل توجهی را به تصویب رسانده است.

به گزارش ایرنا،علی ربیعی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان قزوین كه در بویین زهرا برگزار شد،افزود: بسیاری از صنایع كشور برای وارد شدن به فضای رقابت و حفظ یا گسترش نیروهای كار خود به نوسازی و بازسازی نیازمند هستند كه خوشبختانه اعتبارات خوبی در این زمینه تصویب شده است.
ربیعی همچنین گفت: روز گذشته رقم قابل توجهی برای ساماندهی به وضعیت اشتغال كشور در بخش های مختلف تصویب شد كه سعی می كنیم بخشی از آنرا در نوسازی صنایع، قسمتی را در تكمیل طرح های كشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه تمام و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیكی و همچنین اجرای طرح های صنایع كوچك و حمایت از خوشه های صنعتی،احیای بافت های فرسوده و جایگزینی خودروهای فرسوده صرف كنیم.
وی با بیان اینكه برخی از واحدهای تولیدی نیز برای احیا و بازیابی نیازمند واگذاری به سرمایه گذاران جدید هستند،اضافه كرد: به عنوان نمونه آپادانا سرام از واحدهای صنعتی بزرگ استان قزوین و شهرستان بویین زهرا به شمار می رود كه به بازسازی و واگذاری نیازمند بوده و می توان اذعان كرد تنها راه نجات آن واگذاری به سرمایه گذاران خارجی است.
وی همچنین گفت: برای وارد كردن این واحد تولیدی به رقابت در حال تفاهم به منظور واگذاری آن به سرمایه گذاران ترك هستیم كه در این صورت تولید آن به سه برابر افزایش خواهد یافت.
وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی افزود: نباید در خصوص این واحد تولیدی و بیكاری كارگران آن نگران بود چون بسیاری از صنایع با نوسازی و واگذاری مجدد به رقابت تازه نفس تر وارد میدان تولید می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه برجام یك اقدام مثبت بود،افزود: در پی تصویب برجام چند سال رشد اقتصادی كشور مثبت شد ولی اقتصاد بیمار كشور ناشی از مشكلات سالیان گذشته با یك تدبیر و تصمیم پرتنش رئیس جمهور آمریكا دچار اخلال در بازار شد اما ما قطعا دوباره به تعادل خواهیم رسید.
ربیعی همچنین گفت: ما اهداف اشتغال كشور را با روش های جدید دنبال خواهیم كرد ولی امروز بیش از هر زمانی به اجماع و كار پیوسته نیاز داریم تا بتوانیم سیاست های كشور را در زمینه اشتغال و اقتصاد پویا محقق سازیم.
وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی افزود: هم اكنون به ما فشارهایی برای تسریع در پرداخت تسهیلات وارد می شود ولی ما بر كار كارشناسی و فنی تمركز كرده ایم تا در آینده بیكار و بدهكار برای جامعه ایجاد نشود.
وی اضافه كرد: مطمئن هستیم كه كارها تنها با اندیشه و تعقل به جلو پیش می رود و باید از شتاب و عجله در این امور خودداری كرد.
این عضو كابینه دولت تدبیر و امید افزود: پول پاشی برخلاف اندیشه گذشته شغل ایجاد نمی كند و اگر چنین بود نباید هم اكنون با مشكلات بیكاری در جامعه مواجه بودیم.
ربیعی ادامه داد: باید در اولین گام كلینیك خدمات مشاوره با نیروهای فنی حرفه ای و متخصص ایجاد شود تا واحدهای تولیدی موفق در شهرستان ها راه اندازی و یا احیا شوند.
وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه تسهیلات باید در جای مناسب خود هزینه شوند تا اشتغالزایی را به ارمغان بیاورند،گفت: درخواست های بسیار زیادی برای تسهیلات در بخش دام وجود دارد كه تنها در كوتاه مدت موجب خوشحالی خانواده ها می شود ولی تزریق آنها به معنای ایجاد شغل نیست.
ربیعی افزود: مسئولان نباید به عملیات رضایت بخش كوتاه مدت كه در آینده سودی در آن نیست اصرار كنند چون ما می خواهیم كشاورز روستایی با وجود مشكلات آب و خاك به درآمد و سود واقعی برسد.
وی همچنین گفت: باید برنامه اشتغالی را دنبال كنیم كه مبتنی بر تجربه و اندیشه باشد و در آینده منجر به اشتغال پایدار شود.
وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت هایش به سفر خود به قزوین اشاره كرد و گفت: این استان از استعدادهای بسیار زیادی برخوردار است و ظرفیت بالایی برای توسعه دارد و باید با خوشفكری و ابتكار عمل برای حل گره های كور آن در بخش های اقتصادی اقدام كرد.
ربیعی ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی و صندوق كارآفرینی امید دستور تجدید نظر در اعتبارات این استان را می دهیم و همچنین اگر قزوین در جذب سهم اعتبارات روستایی خود به خوبی عمل كند آن را 30 درصد افزایش خواهیم داد.
وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی افزود: در خصوص موضوع گسترش خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان قزوین، تسریع در عملیات عمرانی جاده های شهرستان بویین زهرا و تخصیص قیر روستایی همكاری لازم را خواهیم داشت و در كنار استاندار و مسئولان برای ایمنی سازی جاده بوئین زهرا-دانسفهان و تاكستان اقدام خواهیم كرد.
وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی امروز به منظور شركت در نشست شورای اشتغال شهرستان آوج و استان قزوین و بررسی اجرای طرح های اشتغالزایی به این استان سفر كرده است.
6101*3013
۰ نفر